Hilda Geplaatst: 17 oktober 2011 Geplaatst: 17 oktober 2011 Hallo,Mijn nijntje Nicky is vorige week geopereerd aan een abces. Gelukkig gaat alles weer goed! Ze herstelt voorbeeldig. Alleen is er 1 probleem, ze is ontzettend vervelend geworden. Nu was ze dit al want Nicky beschikt over de eigenschap dominantie, maar ze zet nu echt overal haar tanden in wat los en vast zit. Loop gemiddeld zo'n 25 keer in een uur achter haar aan om haar weer ergens vandaan te plukken. Dus nu heb ik maar 2 wc-rollen op haar kleed gelegd, maar die is ze nu fijn aan het opknabbelen en vraag ik me dus af of dat wel zo gezond is?Misschien heeft iemand nog suggesties om Nicky met iets anders af te leiden?Groetjes Hilda
Loesss Geplaatst: 17 oktober 2011 Geplaatst: 17 oktober 2011 Veel karton eten is niet gezond voor een konijn.Mijn konijnen zijn dol op speeltjes van wilgentakken. Ze hebben daar bijvoorbeeld balletjes van.Billy gooit daarmee en het is nog gezond voor ze ook. Die speeltjes verkopen ze in vrijwel alle dierenwinkels.Het tweede speeltje waar mijn konijnen uren zoet mee zijn, zijn de speelhuisjes.Ze hebben speelhuisjes van hooi. Dus als je nijn die opeet, is het alleen maar goed voor haar!Ik kon niet uit je verhaal opmaken of je konijn alleen zit of een vriendje heeft. Maar een vriendje is het beste 'speelgoed' dat je een konijn kunt geven. Geen beter vermaak dan konijnenliefde :mdr:
Hilda Geplaatst: 17 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2011 Zal morgen ff naar de winkel dan om te kijken naar eetbare speeltjes. Nicky heeft geen vriendje of vriendinntje in haar hokje, maar ze krijgt veel aandacht. Ze leeft in huis en loopt s'avonds altijd vrij rond. Ik heb ook nog twee poezen waar ze vaak tegenaan gaat liggen of achteraan loopt als ze los loopt. Ze ligt nu goddank languit op haar kleedje dus dat is voor mij even rust!
Loesss Geplaatst: 17 oktober 2011 Geplaatst: 17 oktober 2011 Van hooi kun je ook leuke balletjes maken met eventueel wat lekkers erin. Fruit of wat groente. Dan doe je dat in het midden en een grote dot hooi eromheen. Touwtje eromheen en klaar is kees. Oh ja, mijn nijns vinden oude handdoeken ook leuk. Die mogen ze lekker kapot graven en bijten. Uren plezier! Maar ook daar moet je konijn dan niet veel van eten natuurlijk.
Aanbevolen berichten