Myrthep Geplaatst: 17 oktober 2011 Geplaatst: 17 oktober 2011 Hoi,Mijn konijntje Bram is drie weken geleden verkouden geweest. Ik las op het internet dat dit heeeel erg gevaarlijk kon zijn dus ik heb meteen de dierenarts gebeld. Ze zei dat er niet iets aan de hand was. Bram had geen koorts en was heel erg levendig en had mooie schone en heldere ogen. De dierenarts zei ook dat als er écht iets ergs aan de hand zou zijn, ik het meteen zou moeten merken. Hij zou dan stilletjes in een hoekje gaan zitten etc.Na twee weken ging het over, maar nu een week later is het weer begonnen. Hij niest veel en er komt snot uit zijn neus. Precies toen hij verkouden is geworden de eerste keer gaf ik bogena multi-vit in het drinken. Hij was in de rui en kwam er sneller doorheen door dit vitamine spul. Zou het misschien ook daarvan kunnen komen? Maar allergisch voor vitamines lijkt me toch wat sterk:yes:De kooi hou ik altijd redelijk schoon en hij leeft binnen waar geen tocht is.Heeft iemand hier ervaring mee? Is het gevaarlijk of kan het geen kwaad? Wat te doen? :(
Laura1984 Geplaatst: 18 oktober 2011 Geplaatst: 18 oktober 2011 Persoonlijk zou ik naar een andere DA gaan voor een second opinion. Een konijn met snot kan nl. gewoon levendig en vrolijk zijn. Mijn beide konijnen hebben snot gehad en behalve een natte neus en niezen, was er helemaal niets aan ze te merken. Snot kan inderdaad erg gevaarlijk zijn en hoe langer je wacht met behandelen, hoe hardnekkiger het wordt.
Myrthep Geplaatst: 19 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2011 Oke, dan ga ik dat inderdaad maar voor de zekerheid doen. Wat moet de DA precies onderzoeken? Voordat ik weer weg word gestuurd met een verhaaltje van niks. :(Zijn jou konijnen er aan overleden?
Laura1984 Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 (aangepast) Eén van mijn konijnen (Nina) is er inderdaad aan overleden, omdat ze te lang geen goede behandeling kreeg. Nijn, die het van haar gekregen heeft, is er na lange behandeling helemaal vanaf gekomen. Een hele tijd later, afgelopen zomer, heeft Minky het ook gehad maar bij haar was het gelukkig na één behandeling over omdat we er snel bij waren.Het beste is als je DA een kweekje maakt van het snot, dan kunnen ze zien om welke bacterie het precies gaat en kunnen ze gerichter antibiotica voorschrijven. Het is belangrijk dat je de kuur die je krijgt afmaakt (ookal is het eerder over), vaak is dat een 2-weekse kuur. 19 oktober 2011 aangepast door Laura1984
Marissa Hab Geplaatst: 9 november 2011 Geplaatst: 9 november 2011 Hoi ik heb een konijntje genaamd Ball.. En nou is hij sinds een anderhalve week ook flink aan het niezen. Echt wel 10 keer achter elkaar ooit en meerdere malen per dag. Maar ik ontdek helemaal geen snot aan zijn neusje zoals jullie dat beschrijven (geel/klodder) maar wel een nat neusje. Hoe kan ik de DA dan een kweekje geven?
Aanbevolen berichten