spirit1404 Geplaatst: 15 oktober 2011 Geplaatst: 15 oktober 2011 Is het ook mogelijk om te ontwormen met kruiden. Ik gaf mijn konijn 1 of 2 x in het jaar een klein beetje boerenwormkruid preventief. Maar nu heb ik hier boven een opvangkonijntje waar ik 2 wittige wormpjes in het slijm bij de ontlasting heb gezien....he bah...kword er altijd eng van...is het ook besmettelijk voor de mens?Ik las hiervoor dat iemand vertelde dat ze dan 2 weken op de panacur moeten, en het hok 2 weken lang moet schoongemaakt worden, hoe, gewoon met een sopje? Hij heeft (hij woont sinds een week bij mij) ook wel losgelopen boven...en Amy ook....Nou ja ik heb de eigenaar al gemaild. Moeten we even kijken of Amy ook aan de panacur moet.Vandaag is Langoor erbij gekomen, dus laten we ze maar even in de kooi totdat we meer weten?Hoe besmettelijk is het...ik heb ze boven. En meestal was ik mijn handen als ik daar ben geweest, ivm SProet die ruikt ze en word wild, soms ook wel es vergeten....dat niet mijn konijnen besmet worden.Heb Sproet beneden mijn eigen nijn en Bobbie en SPirit buiten. Ik zal toch voorzichtiger zijn met de opvangnijntjes....ivm ziektes oid. Meestal zijn ze een poosje in quarentiane geweest en bij de DA, voordat ze uberhuapt weg mogen. Maar goed wormpjes kan heel makkelijk over het hoofd gezien worden natuurlijk...
Nicky_the Geplaatst: 15 oktober 2011 Geplaatst: 15 oktober 2011 Ontwormen met kruiden werkt allen preventief, niet als er al wormen zijn... Wormen zijn inderdaad besmettelijk voor de mens. Veel mensen desinfecteren het hok met dettol. Wel goed de dettol weg spoelen voordat je de konijnen er weer in laat.
Aanbevolen berichten