evanna Geplaatst: 14 oktober 2011 Geplaatst: 14 oktober 2011 Hallo allemaal! Ik moet even mijn verhaal kwijt! Ik heb sinds twee weken een konijntje- Ollie- van twee maanden oud. Hij mag dag en nacht zijn kooi uit en maakt hier ook dankbaar gebruik van. Normaal gaat hij s'avonds in zijn hok slapen en komt er rond zes uur in de ochtend weer uit. Ik verbaasde me er dus over dat hij vandaag om twaalf uur nog steeds in zijn kooi zit.. Ik heb hem er voorzichtig uit getild en op mijn schoot gezet. Hij is niet echt een knuffelkonijn en springt normaal gesproken dus zo snel mogelijk van mijn schoot af, vandaag niet, hij bleef zitten waar hij zat. Ook zijn ogen doen raar en gaan alle kanten op, het hupsen gaat niet goed en hij "valt" telkens om. Ook krabt hij veel aan zijn hoofd. Ik heb dus wat lopen lezen en ik denk dat hij een middenbinnenoor onsteking heeft (of iets in die trant)Ik heb de dierenarts meteen gebeld en in mijn beste Duits/Engels (ik woon in Duitsland) uitgelegd wat hij heeft en we mogen om 16.30 langs komen.Het gekke is dat hij gisteren nog zo actief en speels was, hij klom over me heen en maakte lieve Binkies. Overigens eet en drinkt hij wel nog normaal. Ik moet zeggen dat ik al bezorgd om hem ben sinds de eerste dag, telkens als hij slaapt ben ik bang dat hij gas heeft of als hij een poosje niet eet ga ik ook al half door mijn dak. Ik hoop dat als hij weer gezond is ik niet elke dag denk dat het weer terug is. Als jullie begrijpen wat ik bedoel. Nou ja ik denk dat dit het wel weer was. Groetjes Celina en de arme zieke Ollie
Catelootje! Geplaatst: 14 oktober 2011 Geplaatst: 14 oktober 2011 Goed dat je naar de dierenarts gaat! Het kan een middenoorontsteking zijn, maar ook misschien EC. Vraag daar zeker ook naar!ps. Als je konijntje al vanaf 6 weken bij jou is, is dat wel nog een beetje jong
evanna Geplaatst: 14 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2011 Hij was 8 weken toen ik hem kreeg Twee maanden dus! Ik zal er zeker naar vragen dankjewel!!!
evanna Geplaatst: 14 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2011 Net bij de dierenarts geweest! Ik moet zeggen dat ik er wel een goed gevoel bij had. Ze dacht zelf ook aan een middenoorontsteking of aan E. Cunicali. Aangezien de ooronsteking een gevolg kon zijn van de EC wordt Ollie nu voor beiden behandeld. Ik heb nu dus belachelijk veel medicijnen maar ik hoop dat hij beter wordt! Gelukkig eet hij nog en is hij nog erg actief!
jrjsieben Geplaatst: 14 oktober 2011 Geplaatst: 14 oktober 2011 Nou goede dierenarts dat hij voor beide wordt behandeltBeterschap
Gast Geplaatst: 14 oktober 2011 Geplaatst: 14 oktober 2011 Goed dat je naar een dierenarts bent gegaan. Heel veel beterschap voor Ollie.
evanna Geplaatst: 16 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2011 De vrijdag heeft nog een leuk staartje gekregen zodat het niet alleen een rotdag voor Ollie was. Toen ik terug kwam van de dierenarts heb ik Ollie samen met wat spullen naar boven gebracht. Ik was alleen vergeten mijn Portemonnee mee te nemen uit de auto. En ja hoor je raad het al, een half uur later staan er wat vrienden voor de deur met de melding dat mijn autoruit ingeslagen was. Ik besefte niet dat ik mijn portemonnee daar had laten liggen dus dacht dat ze mijn radio of navigatie hadden gestolen, het bleek dat die er beide nog inzaten tot ik besefte wat weg was. Ik mijn portemonnee zaten mijn bankpassen, rijbewijs, autopapier, OVkaart, studentenkaart, ANWBpas en natuurlijk mijn indentiteitskaart! Op zich al heel vervelend natuurlijk maar als je dan ook nog eens bedenkt dat ik in Duitsland woon en bijna alles wat ik heb Nederlands is dan blijkt het toch wel heel moeilijk te zijn alles te blokkeren! Nouja, gelukkig heb ik hier hele lieve vrienden die me wel een beetje konden helpen en natuurlijk was de Polizei er binnen 10 minuten (!!!) Dus daar zit je dan zonder geld, zonder auto met een ziek klein konijntje. Zaterdag had Ollie een beetje last van diarree, die gelukkig in de avond weer in normale keutels veranderde en hij eet en drinkt nog steeds normaal. Echter na de medicijnen is hij wel flink gestrest en gaat hij van die enorm nare rondjes lopen! Vandaag loopt hij minder rondjes maar hij weet wanneer de medicijnen komen en dan gaat eens flink krabben, ik vind het alleen zo zielig om hem zo stevig vast te houden en ben bang dat ik hem pijn doe of iets breek!
joopie7 Geplaatst: 16 oktober 2011 Geplaatst: 16 oktober 2011 Wat goed dat je naar de DA bent gegaan! Ik hoop dat Ollie zich snel weer beter voelt!
Wabbit Geplaatst: 16 oktober 2011 Geplaatst: 16 oktober 2011 Jeetje wat een nare beleving alsof je nog niet genoeg aan je hoofd had.Hoop dat alles snel weer geregeld is en dat het niet een heel vervelende nasleep krijgt.Succes met de verzorging van Ollie
Amatjuh Geplaatst: 16 oktober 2011 Geplaatst: 16 oktober 2011 Wat een narigheid allemaal. Hopelijk wordt Ollie weer snel beter.
Jeannine Geplaatst: 16 oktober 2011 Geplaatst: 16 oktober 2011 Weer een beetje bijgekomen van de schrik?Hoe is het nu met Ollie?(PS wij hebben ook een Ollie)
evanna Geplaatst: 16 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2011 Echt? Wat leuk! Ollie is wel een toffe naam, eigenlijk is zijn volle naam Olifantje. Maar dat roept niet lekker! haha
Aanbevolen berichten