Ga naar inhoud

advies nodig!


basje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vorige week heb ik ook een topic aangemaakt over mijn konijntje. Inmiddels is ze gisteren onder narcose geweest en zijn haakjes van haar kiezen gehaald. Verder heeft de da niks in haar buikje gevoeld wat raar was ofzo.

Ik moest haar vannacht binnen houden, dat heb ik dus gedaan. Ze heeft sinds gistermiddag 3 uur welgeteld 10 brokjes gegeten en een beetje hooi. Er liggen keuteltjes, normale, maar ook hele kleine en een raar gevormde. Ze zit nu in een hoekje en doet niet veel. Het is normaal gesproken een heel actief beestje, maar ook een konijntje wat er niet van houdt om geaaid te worden of uberhaupt aangeraakt te worden. De laatste week heeft ze 2-3 x per dag medicatie gehad en gister was dus helemaal nogal wat voor haar. Ook zit ze nu dus gescheiden van haar mannetje omdat ik het eten anders niet in de gaten kon houden. Zou het kunnen dat ze in een hoekje zit omdat ze bang is van alles, niet gewend is binnen te zitten en haar mannetje niet bij haar is? Als ik dichterbij kom kruipt ze helemaal in elkaar, zo zielig. En ze heeft dus wel iets gegeten maar ik vind het niet erg veel.. Wat is jullie mening? Zal ik haar weer buiten bij haar man zetten? Of misschien haar mannetje even naar binnen halen? Ik moet zowiezo straks de da bellen over hoe het gaat maar vroeg me af wat jullie mening hierover was..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeker eens proberen om haar op haar eigen terrein en haar ventje te zetten. Zeker als ze niet gewend is binnen en ze blijkbaar wegduikt als jij in de buurt bent.

Ik heb zelf twee konijnen die slecht eten als ze hun maatje er niet is en eentje die ook goed van slag kan zijn als haar grote stoere man er niet is.

Geef ze wat lekkers en observeer haar een tijdje om te zien of ze effectief gaat eten en opknapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie. Ik heb alleen net de Da gesproken en die zei dat ik haar nog binnen moet houden omdat ze nog zo tam is en niet voldoende eet. Dus nu mijn dilemma, moet ik hem dan naar binnen halen? Hij komt nooit binnen en ik weet dat dat voor hem behoorlijk stressvol is. Dus in dat opzicht denk ik van niet. Maar ja ze zijn wel dikke mik samen dus het kan ook een reden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het ook proberen... ik heb hier gezien wat voor invloed het op een konijn kan hebben als hun vertrouwde partner er niet is, hier aten ze zelfs slecht met een hekje er tussen, daar werden ze al zielig van.

Kijk het inderdaad bijv. een uurtje aan. Lekker in de vertrouwde omgeving en met hun maatje kunnen konijnen echt opleven, zeker konijnen die daar gevoelig voor zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

Ik durf haar nog niet zo goed buiten te zetten, ik kan haar zo veel beter in de gaten houden en ik maak me nog zorgen. Ik heb Basje net naar binnen gehaald. Hij is nu nieuwsgierig aan het rondkijken, en Babs at een brokje! Nou zit ze nog steeds er tammetjes bij maar wie weet hoe zich dit ontwikkeld. Ik laat ze even zo zitten vanmiddag. Gelukkig is het temperatuursverschil nog niet zo groot.

De laatste weken at zij minder goed, maar ik heb steeds hetzelfde gewicht aan voer gegeven omdat ik bang was dat als ze weer ging eten er te weinig is. Meneer heeft hiervan genoten zo te voelen, wow hij voelde echt dikker! Als zij weer goed eet kan hij mooi op dieet haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .