Ga naar inhoud

geelachtige korrel in vacht


Alicia

Aanbevolen berichten

Het is vandaag de tweede keer dat ik dit tegen kom: een wit/geelachtige korrel in Geordie's vacht dat erg stinkt (beetje tenenkaas lijkt wel... lol )De eerste keer vond ik 'm bij zijn rechterwang en nu zat ie onder zijn kin. Ik heb beide keren de korrel eruitmoeten knippen. Ongeveer een diameter van 5 mm.

Ik merk wel dat hij wel 's met zijn kop schudt en in zijn rechteroor krabt. Laatst bij de enting controle had de DA niks kunnen vinden...

Wat zou dit kunnen zijn? Opgedroogde pus ?? :s

EDIT: Ik heb jammer genoeg geen foto's, had de korrel al weggegooid voordat ik eraan dacht om er een foto van te maken..

EDIT 2: Is het misschien opgedroogde oorsmeer ? Lees net in een ander topic dat hangoortjes wel eens last hebben van overmatig oorsmeer en dan met de koppies gaan schudden.

aangepast door Alicia
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu eens goed gekeken met hulp van mijn zus, en er zit idd iets in zijn oor. Een geel/bruinachtige prop(opgehoopte pus/oorsmeer?).Dus die korrel zal dan wel uit zijn oor gekomen zijn. Voor de rest rest is de oorschelp schoon, geen korsten of schilfers (ivm met evt oormijt) Morgen maar naar de DA, ga er maar niet zelf aan dokteren en de prop eruit peuteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het dan toch oormijt, alhoewel er geen schilfers en korsten in zijn oor zitten.

De schilfer/korrel zag er zo uit, wel ronder in een korrel vorm. volgens wikipedia is het dus droge oorsmeer: ( beide keren was het precies deze kleur)

220px-Dry_earwax.jpg

En de 'prop' in zijn oor ziet er zo uit. wel roder van kleur en egaler en 'glanzend':

De-medicalising-earwax-will-relieve-GP-burden.aspx?maxsidesize=300

Dus het lijkt me dan toch een oorsmeer prop wat in zijn oor zit... proberen eruit te masseren/pulken of dat de DA morgen laten doen ?

Goh, wat erg zeg dat ik dit niet eerder heb opgemerkt. Stom stom stom :grrrrrr:

aangepast door Alicia
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah, wat heb je toch weer vieze foto's gevonden ;)

Ik denk dat je het het beste door de dierenarts morgen kan laten doen. Als je het per ongeluk te ver naar binnen duwt kan het misschien (nog meer) gaan onsteken en ben je verder van huis.

En voel je niet schuldig hoor, is makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het maar konijnen laten pas heeeeel laat zien dat er wat mis is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zij nu net terug van de dierenarts. Geordie had kennelijk een absces in zijn rechteroor. Toen de DA de oorsmeer ophoping met een pincetje eruit haalde kwam er ook een sliert pus mee. Toen heeft de DA voorzichtig het abces 'leeggeknepen' en verder met wattenstaafjes alle (mayonaise achtige) pus eruit gehaald.

Hij moet nu ook een AB kuur, 5 injecties om de dag (vandaag meegeteld). Als Geordie diarree krijgt DA weer bellen en dan gelijk stoppen met de kuur. Hoop dat het goed hersteld....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .