mlissathing Geplaatst: 10 oktober 2011 Geplaatst: 10 oktober 2011 Aantal weken geleden werd er EC bij mijn konijn vastgestelt.En hij was al blind aan één oog en hield kopje een klein beetje schuin(weer wat weken geleden had mijn konijn echt een heel scheef hoofd maar toen hadden we er medicijnen voor gekregen en was het weer beter)En een dikke week geleden merkte ik nu bij mijn konijn dat als ie ging lopen de achterpoten niet goed meewerkte en hij steeds omviel tijdens het lopen, maar met z'n voorpoten was niks mis.Ik tilde hem op en z'n hoofdje viel zo naar achter als ik het niet ondersteunde.Maar hij dronk gewoon goed, at in de ren lekker van het gras en ging een ander konijntje in de ren ernaast uitdagen.En nu belt mijn moeder op dat ie helemaal niet meer kan lopen.Ze heeft hem op z'n poten gezet maar viel meteen weer om.Ze deed het drinkflesje voor hem houden en toen dronk ie wel meteen.Hij eet en drinkt wel maar het is dat ie er niet meer zelf naartoe kan lopen omdat hij niet meer kan staan.Was is het beste om te doen??
joopie7 Geplaatst: 10 oktober 2011 Geplaatst: 10 oktober 2011 Dat klinkt niet best! Ik weet niet precies wat je het beste kan doen, ik heb gisteren mijn konijntje Britney ook ziek aangetroffen met veel symptomen van EC en ga straks om drie uur naar de dierenarts. Veel symptomen komen wel overheen met wat jouw konijntje heeft, die van mij valt ook steeds om maar eet wel gewoon goed en kan nog wel een beetje lopen. Ik hoop dat de DA raad weet...
rabbitmams_miriam Geplaatst: 10 oktober 2011 Geplaatst: 10 oktober 2011 Lijkt me het beste om naar de dierenarts te gaan!
jrjsieben Geplaatst: 10 oktober 2011 Geplaatst: 10 oktober 2011 Ja naar dierenarts en als het ec is dan is panacur een vereiste Verder heb ik er geen verstand van Belangrijk is een konijnkundige dierenarts
mlissathing Geplaatst: 10 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2011 Laat mijn moeder wel even contact opnemen met de dierenarts.En hij heeft al medicijnen, al paar weken lang, fenbendrops ofzoiets.
joopie7 Geplaatst: 10 oktober 2011 Geplaatst: 10 oktober 2011 Mijn dierenarts heeft ook fenbendrops mee gegeven, hij zij als het binnen een week geen effect heeft en zelfs erger wordt dat de enige optie is die dan nog overblijft inslapen is...
Aanbevolen berichten