Shirling Geplaatst: 6 oktober 2011 Geplaatst: 6 oktober 2011 HalloIk zou een konijn willen aankopen maar de fokker waar ik haar zou aankopen heeft anderhalve maand geleden nog myxomatose gehad. De ziekte is intussen weg uit zijn stal, en het konijn dat ik zou willen kopen is gezond, maar toch maak ik me een beetje zorgen. Ik heb namelijk al enkele konijntjes en ik ben eerlijk gezegd een beetje bang dat mijn nijnen alsnog myxo zouden kunnen krijgen. Weet iemand of het mogelijk is dat dit dier de andere nog zou besmetten?Ik vraag het toch liever even voor ik een heel mooi konijntje mee naar huis neem, om dan na een tijdje al mijn dieren dood te vinden of ziek te zien worden.
Gwentje Geplaatst: 6 oktober 2011 Geplaatst: 6 oktober 2011 Misschien andere fokker zoeken? En pas konijntje halen ZODRA het zeker is dat de ziekte myx er niet meer rondloopt?
PaulaW Geplaatst: 6 oktober 2011 Geplaatst: 6 oktober 2011 k zou het ook niet gokkenmaar misschien kan je da deze vragen beantwoorden
JOEPENKOOS Geplaatst: 6 oktober 2011 Geplaatst: 6 oktober 2011 Als je er zelf al niet echt ene prettig gevoel over hebt....dan gewoon niet doen.Dan blijf je straks alleen maar met die angst rond lopen dat die misschien je andere kan besmetten.
NaOomkuuHh Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 Ik zou het niet doen. aangezien het konijn van een fokker komt, is het een ras konijn. er zijn konijnen die bijna precies hetzelfde zijn. klinkt misschien een beetje lullig, maar zo bedoel ik het niet dus ik zou naar een andere fokker gaan. dan maar iets verder rijden, maar dan maak jij je geen zorgen en heb je zeker geen konijn met myx.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 hoe lang blijft een omgeving besmet als er myx geheerst heeft? Want is nu pas anderhalve maand geleden toch? En ik lees hier vaker dat er toch behoorlijk wat tijd tussen moet zitten en alles ontsmetten.....
Roger Rabbit Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 Ik zou het risico in geen enkel geval nemen: deze fokker dus echt even links laten liggen. Laat die fokker de nijnen wel inenten trouwens?
Aanbevolen berichten