Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onze kat bleek vlooien te hebben, ondanks dat we hem iedere maand doen met frontline..:grrrrrr:

Maar nu heb ik dus een vlooienplaag op mijn kamer! Soms zie ik ze letterlijk springen!:shocked:

Voor de zekerheid wil ik de konijnen en cavia's ook mee behandelen, ook omdat ik een cavia steeds zie krabben.

Dus heb ik via internet speciale spray besteld voor konijnen en knaagdieren en ik heb een omgevingsspray

besteld voor mijn kamer. Indoor-x heet het geloof ik.

Maar nu vroeg ik me af, kan ik die omgevingsspray ook gebruiken voor de binnenkant van de konijnenhokken en caviakooi? Of is dat giftig voor ze?

Geplaatst:

Ik zal op de spray even lezen of het giftig is voor dieren of mensen of planten.

Staat 1 van deze dingen erop...dan zal ik er zeker weten de konijnenhokken niet mee behandelen.

Maar heb je plastic bakken gewoon binnen of een houten hok?

Geplaatst: (aangepast)

Misschien ook maar een ander anti-vlooienspul halen? Frontline helpt over het algemeen niet meer omdat de vlooien er immuun voor zijn geworden. ;) En de konijntjes en caafjes kun je volgens mij het beste met Stronghold (bij DA te koop) behandelen.

aangepast door JoBoris76
Geplaatst:

Er staat wel op de fles dat het giftig is voor planten en zeer giftig voor vissen.

Dus dan ga ik het toch maar niet doen.

Ja voor de kat ga ik inderdaad ander spul halen! Stronghold heb ik ook wel gezien maar

dat vond ik behoorlijk duur eigenlijk! Dus toen ik die konijnen en knaagdierenspray zag heb

ik die maar besteld, dat was een stuk goedkoper.

Geplaatst:

Dat frontline niet werkt is onzin en niet bewezen. Als het niet werkt is het eigenlijk altijd omdat mensen niet lezen en het verkeerd toepassen. Overigens is frontlinie wel giftig voor konijnen, dus niet voor hun gebruiken.Wat de omgevingsspray betreft zou ik in de hokken een op natuurlijke basis pakken, bijvoorbeeld ecostyle. Alle dieren er uit. Bodembedekking er uit, alles goed schoonmaken. Dan goed sprayen, goed luchten en dan pas de dieren er weer in. Geen risico nemen dus.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .