Ga naar inhoud

Jonge konijntjes


Rabito

Aanbevolen berichten

Ik heb nu drie weken een nest van negen jonge groot lotharingers :mdr: (heel schattig =DD, vijf zwartwit, vier helemaal zwart =DD)

Nu valt er alleen eentje sterk op =(

Ten eerste zit hij eigenlijk bijna altijd stil in een hoekje terwijl de rest vrolijk rondhuppelt en het is een bijtgraag, zodra hij de kans ziet bijt jij je in je vingers als je hem oppakt =(

Maar het tweede is dat hij bij zijn/haar geslachtsdeel een groenachtig balletje heeft hangen en aangezien hij toch al de kleinste is en zijn gedrag afwijkt denk ik dat hij misschien ziek is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

een konijn wat stil in een hoekje zit is meestal geen goed teken

eet en drinkt hij nog keutelt hij nog

missch even apart zetten zodat je kan zien of hij nog keutelt

maar als het mijn konijntje was ging ik naar de da om even na te laten kijken

succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

en heb je al contact gehad met de da

Ja, hij zei dat het konijntje gewoon verkouden was (oogje was ook dicht, heb ik weer open gemaakt met lauw water) en dat dat groene balletje eronder niks te betekenen had (is ook al weer weg). Dat hij een beetje agressief was en stil zat in een hoekje en ook niet zo snel groeide had er mee te maken dat hij zich door de verkoudheid zich niet lekker voelde.

Ik hoop dat hij gelijk heeft =D

(hij hoest nl niet enzo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel een beetje vreemd verhaal. Met name ook dat een kleintje van 3 weken zo agressief is. Heb ik nog nooit meegemaakt. Ik hoop dat het toch meevalt.

Was het bewust dat de voedster al gedekt was? En wat is het geslacht van je andere konijn? En van degene die overleden is? Je schreef dat ze 3 maanden oud waren toen je ze kocht, dus dat je voedster dan al drachtig is, is eigenlijk niet zo goed. Ik hoop niet dat je nu een ram en voedster samen hebt zitten.

Groetjes Christa

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je medicijnen gehad voor het verkouden konijntje

eerlijk gezegd vind ik het beetje vreemd dat de da zegt

dat de agressie door de verkoudheid komt

ik heb hier 2 verkouden konijnen gehad en die waren echt niet agressief

is die da wel kk en hou de andere ook in de gaten.

succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit was een andere voedster, die we er toen ook bij hebben gekocht, het was inderdaad de bedoeling dat ze al gedekt was.

Ik heb er geen medicijnen voor gehad, de da dacht dat het al bijna over was en dat het dus niet echt nodig was, zeker omdat het konijntje nog maar drie weken oud was, vond hij het niet verstandig om het nog medicijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet waarom fokkers dat doen: zwangere dieren verkopen?! Nu snap ik fokken ook al niet, dus ik heb wat achterstand ;) , maar fokken doe je toch om het ras te verbeteren? Dan heeft het toch geen nut om zwangere dieren mee te geven aan iemand die daar niet mee bezig is? Ik heb tenminste niet het idee dat je erg ervaren bent met konijnen, of wel?

Ik heb overigens je enquete ingevuld hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .