Pluk2003 Geplaatst: 1 oktober 2011 Geplaatst: 1 oktober 2011 Hallo,ons konijn Plukkie van 8 jaar oud heeft meer en meer last van zachte poep. Het zijn echt een soort zwarte koeienflatten waar hij dan ook nog eens lekker op blijft zitten. Wat knap is, hij wast zich ook vaak, is dat het niet blijft plakken aan hem. Plukkie is groot gebracht met Science Selective en eet geen hooi. Hij eet geen grove hooi, geen alpenweide hooi, we hebben al heel veel soorten uitgeprobeerd. Volgens de dierenarts is er niks aan te doen en moeten we maar iedere dag alles schoonmaken. Toch is het voor zowel hem als ons niet prettig, iemand nog een tip?
rabbitmams_miriam Geplaatst: 1 oktober 2011 Geplaatst: 1 oktober 2011 je gebruikt science selective. Misschien een optie om het nieuwe voer te proberen van hun digestive health formula. Mijn nijntjes hadden ook heel veel last van plakpoep en konden zelfs geen biks verdragen. Het DGF ( digestive health formula) heeft mijn nijntjes goed gedaan, geen plakpoep meer, krijgen het nu in de ochtend nog en sàvonds de gewone ss selective en het bevalt uitstekend. Het voer kun je alleen via een dierenarts krijgen en varieert qua prijs tussen de 5,95 en 7,5 euro. Je kunt ook eerst een proefzakje aanvragen via de site van Surpreme en het uit proberen. Het voer is per kilo verpakt maar het is een redelijk grote doos omdat die speciale biks heel groot en licht zijn. Maar werkt ontzettend goed bij gevoelige darmpjes. Is er wel getest of het evt coccidiose kan zijn? Want dan heb je wel medicatie nodig. Maar het voer DGF kun je altijd proberen vooral omdat hij geen hooi eet. Ze moeten er behoorlijk op bijten dus weer goed voor hun tandjes.
JOEPENKOOS Geplaatst: 1 oktober 2011 Geplaatst: 1 oktober 2011 je gebruikt science selective. Misschien een optie om het nieuwe voer te proberen van hun digestive health formula. Mijn nijntjes hadden ook heel veel last van plakpoep en konden zelfs geen biks verdragen. Het DGF ( digestive health formula) heeft mijn nijntjes goed gedaan, geen plakpoep meer, krijgen het nu in de ochtend nog en sàvonds de gewone ss selective en het bevalt uitstekend. Het voer kun je alleen via een dierenarts krijgen en varieert qua prijs tussen de 5,95 en 7,5 euro. Je kunt ook eerst een proefzakje aanvragen via de site van Surpreme en het uit proberen. Het voer is per kilo verpakt maar het is een redelijk grote doos omdat die speciale biks heel groot en licht zijn. Maar werkt ontzettend goed bij gevoelige darmpjes. Is er wel getest of het evt coccidiose kan zijn? Want dan heb je wel medicatie nodig. Maar het voer DGF kun je altijd proberen vooral omdat hij geen hooi eet. Ze moeten er behoorlijk op bijten dus weer goed voor hun tandjes.Ben het met Miriam eens....vooral omdat je konijnen geen hooi willen.Want normaal adviseer je op hooi en water zetten...maar dat is hier dus geen optie.Geef je hem trouwens groente?
jolanda1965 Geplaatst: 1 oktober 2011 Geplaatst: 1 oktober 2011 ja mijn dierenarts wees mij ook opdat voer, gelukkig was het niet nodig, omdat het nu heel goed gaat op gewone ss
Pluk2003 Geplaatst: 2 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2011 Geef je hem trouwens groente?Ook wat groenten betreft is Plukkie erg kieskeurig. Hij eet eigenlijk alleen witlof, en dat krijgt hij af en toe. Dankzij jullie tip van de Digestive Health Formula ben ik ook het SS voer voor oudere konijnen tegengekomen. Ik denk dat we dat eerst gaan proberen want dat krijg ik hier volgens mij ook in de buurt. Kan natuurlijk wel alvast een proefpakketje laten komen van DHF. Dank
Aanbevolen berichten