Ga naar inhoud

Uitpuilende buik aan 1 kant


Polomeisje

Aanbevolen berichten

Mijn voedster Saar heeft sinds een paar weken een raar gevormde buik. Aan de rechterkant puilt hij namelijk uit, een soort dikke bobbel.

Saar is 6 jaar en gecastreerd. Bijna 3 weken geleden is haar maatje overleden, maar ze heeft sinds 2 weken een nieuw vriendje en dat gaat heel goed samen.

Ze eet goed, is vrolijk, haar buik voelt ook soepel aan, dus volgens mij is het geen gas of verstopping ofzo.

Als ik aan haar buik zit, gaat ze haar wam of haar pootjes wassen. Een normale reactie voor als ik in haar zij kriebel.

Donderdag zijn we naar de DA geweest voor de entingen. Zij merkte ook de bult op, maar ook dat hij soepel was.

Ze weegt nu 4 kg, terwijl ze ook wel eens 4,5 heeft gewogen. Bij de DA stond nog 4,3 in het systeem, dat is denk ik wel haar normale gewicht.

Heeft iemand dit eerder gezien?

Ik las een topic van februari dat iemand met hetzelfde zat, maar die persoon is sindsdien niet meer hier geweest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de dierenarts geen verklaring gegeven voor de bult, behalve dat ie soepel was? Want dat is wel jammer dan ;) ben je al geweest is ie geconstateerd en weet je nog niks ;)

Het kan misschien een vochtophoping zijn? Het hoeft geen kwaad te kunnen maar kan misschien wel in de weg zitten. Ik heb geen idee hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ze hadden er geen verklaring voor. Ze lijkt er ook totaal geen last van te hebben.

Vocht zou inderdaad kunnen. Ik weet niet waar de nieren precies zitten, kan het dat zijn?

We moeten over 3 weken weer terug komen, ook omdat ze iets was afgevallen.

Dit laatste kan trouwens ook met haar gebit te maken hebben, want ze heeft een paar operaties gehad waarbij er een heleboel kiezen uit zijn gehaald. Die waren vergroeid, stonden scheef of zaten los.

Ik heb zelf het vermoeden dat het afvallen misschien komt omdat haar nieuwe jonge vriendje nogal veel eet... Saar is gewend dat er wel wat overblijft en eet niet alles in 1 keer op. Ik zal dat in elk geval in de gaten gaan houden.

Het leek mij wel handig om hier eens een balletje op te gooien. Misschien herkent iemand het en is het een symptoom van een ziekte ofzo. Dan zijn we er misschien op tijd bij. Als we maar weten wat het is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er gewoon naartoe gaan en gewoon erop staan dat je gewoon een biops wilt,dan kunnen ze meteen kijken of het iets ernstig is of niets.

Lijkt me nu ook niet fijn voor jezelf....dat je gewoon weet dat je konijn iets heeft wat er niet hoort.

En als het niks is...dan weet je het tenminste en ben je gerust gesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .