Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik heb een vraagje over Propolis, wie heeft hier ervaring mee? Ik heb een konijntje met een abces waar we verder niet meer zoveel mee kunnen. Heb AB gespoten en Metacam tegen de ontsteking gegeven. Het probleem is de plek. Hij is waarschijnlijk bij zijn geslacht gebeten, en hierdoor ontstond er een abces. Je begrijpt dat dat een gevoelige plek is. Heb het abces zo lang mogelijk opengehouden.....maar zit nu toch dicht. Het is wel geslonken, en het is niet meer vurig. Het is bleek maar nog wel dik. De DA kan het niet opensnijden, het risico is te groot dat ze de urinebuis raakt en dan sterft Bobbie. Ik weet dat Propolis ook een natuurlijk antibioticum is, en nog niet zo heel bekend.....

Ik hoop hier iemand te treffen die er ervaring mee heeft??

Groetjes Heleen

Geplaatst:

Wat een rotsituatie

Geen ervaring met Propolis

Is je dierenarts wel konijnkundig ?

Als het voor je in de buurt is misschien naar universiteit Utrecht voor gezelsschaps dieren

Ze hebben ook een telefonisch spreekuur kan je met al je vragen bellen

Geplaatst:

Oke, ik kan idd wel eens bellen. Ik ben wel gestart met de Propolis. Een druppeltje per dag inwendig, en uitwendig om de bult. Ik ga kijken of dit wat doet. Het moet wel een goed middel zijn, wat ik er hier en daar zo over lees. Maar het is nog niet zo heel erg bekend hier begrijp ik. En ik lees wel goede ervaringen, maar op het gebied van konijnen nog niets erover gelezen......

Geplaatst:

Ik wil je niet bang maken, maar als er bij konijnen weinig over bekend is, zou ik er wel voorzichtig mee zijn: sommige dingen die bij een bepaalde diersoort goed werken, kunnen voor een andere diersoort zelfs giftig zijn (bijv. geef een kat geen paracetamol en een hond geen chocola terwijl mensen beide in principe prima kunnen hebben). Maar misschien is dat bij Propolis helemaal niet zo hoor:). Ik zou het wel even met een (KK)DA checken.

Geplaatst:

Hee Heleen, wat leuk je hier ook tegen te komen naast de KG!

Betreft de Propolis --> deze geef ik (nog steeds) regelmatig aan Zazou als weerstandsverhogend middel voor mijn Pasteurella.

Volgens mij had ik deze tip torn van jou, zou dat kunnen?

Het is homeopatisch. Kun je anders niet informeren bij de persoon, die jou dit toen geadviseerd heeft?

Of je het uitwendig mag gebruiken durf ik zo niet te zeggen.

Maar pikt dit niet op de wond vanwege de alcohol?

Geplaatst:

Ja dat klopt, dat heb je van mij. Ik weet ook dat het een antibioticum is en dat het voor de weerstand goed is. Dus je gebruikt het nog steeds voor Zazou! Ik hoopte eigenlijk meer mensen tegen te komen met ervaring met Propolis maar dan op het gebied van ontstekingen/ abcessen. Omdat dat iets hardnekkigs is onder de nijnen. Maar ik ben bij Bobbie er nog niet over uit.....Mijn gevoel zegt ook, dat ik mij er niet zo druk over moet maken. Maar goed ik ben er al mee begonnen hoor. 1 drupje per dag inwendig. Want de bult slinkt niet! Het is verder niet ontstoken, heel gek. Ik wil dit eens proberen. Ik had het erop gesmeerd, eerst bij mijn vriend op zijn zere psoriasisplekken,hahaha hij was proefkonijn! Volgens hem brandde het niet! Dus ook bij hem erop gedaan gisteren voor de 2e keer. Dus dat ga ik de komende 2 weken doen. En dan kijken wel, hij doet het verder heel goed! Ik houd hem in de gaten!

Geplaatst:
Ja dat klopt, dat heb je van mij. Ik weet ook dat het een antibioticum is en dat het voor de weerstand goed is. Dus je gebruikt het nog steeds voor Zazou! Ik hoopte eigenlijk meer mensen tegen te komen met ervaring met Propolis maar dan op het gebied van ontstekingen/ abcessen. Omdat dat iets hardnekkigs is onder de nijnen. Maar ik ben bij Bobbie er nog niet over uit.....Mijn gevoel zegt ook, dat ik mij er niet zo druk over moet maken. Maar goed ik ben er al mee begonnen hoor. 1 drupje per dag inwendig. Want de bult slinkt niet! Het is verder niet ontstoken, heel gek. Ik wil dit eens proberen. Ik had het erop gesmeerd, eerst bij mijn vriend op zijn zere psoriasisplekken,hahaha hij was proefkonijn! Volgens hem brandde het niet! Dus ook bij hem erop gedaan gisteren voor de 2e keer. Dus dat ga ik de komende 2 weken doen. En dan kijken wel, hij doet het verder heel goed! Ik houd hem in de gaten!

Ik gebruik idd nog steeds die Propolis voor Zazou. Echt hele fijne druppels zijn dat :)

Heel goed dat je ze eerst hebt laten testen op jouw vriend of het zou branden op de wond, zou ik ook gedaan hebben ;)

Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen over Bobbie maakt & al helemaal als de bult niet wilt slinken.

Hou 'm maar fijn in de gaten de komende weken. Hopelijk herstelt hij snel!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .