Ga naar inhoud

Mijn konijn is ziek?


Bunny_Nijntje

Aanbevolen berichten

Hoi,

het is nogal een lang verhaal, maar ik ben gewoon heel bezorgd. Neem aub de tijd om het te lezen want ik ben zo bang dat ik iets over het hoofd zie en ik wil niet nog een konijntje kwijt.

In de nacht van vrijdag op zaterdag is mijn konijntje Mats erin geslaagd om op het hok te springen dat in de ren staat. Normaal gezien geraken ze er niet op, maar er stond een tafeltje voor en daar had ik geen rekening mee gehouden. Op het hok staan al de dingen die ik gebruik om schoon te maken etc. Er lag ook een borsteltje met een rubberen handvat. Toen ik zaterdagochtend naar de ren ging, zag ik dus het borsteltje op de grond liggen, het rubber er bijna helemaal afgeknaagd. Mats en Silke gedroegen zich echter heel normaal dus ik dacht dat er wel niets ernstigs zal zijn.

Toen begonnen echter de problemen. Mats is normaal gezien net als Silke een heel fanatieke hooieter, beter als de meeste konijnen. Ze waren niet te stoppen als er vers hooi was. Nu echter weigerde Mats hooi te eten. Misschien had hij gewoon geen honger, dacht ik. 's Avonds aten ze hun groenten zoals elke andere dag. Maar ook toen ik voor het slapen gaan hooi gaf, wou Mats niets eten.

Zondagmorgen hetzelfde verhaal. Normaal rent Mats vrolijk op me af zodra ik 's morgens aankom met het hooi, maar nu bleef hij onder het trapje zitten. Toen ik daarna de biks ging halen kwam hij echter ook vrolijk mee-eten.

Vandaag heeft mijn mam hem in het oog gehouden toen ik op school was, ze heeft hem 3 keer hooi zien eten. Maar hij lijkt nog altijd een beetje lusteloos. Mijn broer kon hem ook aaien, wat Mats normaal niet toelaat. Hij oogt ook alsof hij is afgevallen, maar ik heb de fout gemaakt en hem nooit gewogen. Ik ga straks wel wegen, maar heb dus niet echt een vergelijkingsgewicht.

Ik weet dat het misschien niet zo erg klinkt, maar aangezien hij normaal heel vrolijk is en veel hooi eet, en nu wat rustig is en bijna geen hooi eet, maak ik me toch zorgen. Het is ook zo onlogisch dat hij wel gewoon biks en groenten eet, maar geen hooi. Weten jullie misschien wat dit kan zijn? Mijn mam zegt dat hij misschien gewoon wat problemen met zijn darmpjes had, na dat rubber, maar dat het vast niets ernstigs is. Ik wil dat graag geloven, maar als het om mijn konijntjes gaat, ben ik altijd hyperbezorgd :$

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je bezorgdheid en ik vind dat je in elk geval goed oplet.

Je merkt veranderingen, wat konijnen vaak goed verborgen kunnen houden. Dit is meestal een teken dat er iets aan de hand is.

Misschien is het verstandig om de DA even te bellen. Zij kunnen dan bepalen of je langs moet komen of niet.

Neem het borsteltje anders ook mee, om te laten zien hoeveel rubber hij waarschijnlijk binnen heeft gekregen.

En voel even aan zijn buikje: voelt dat soepel of voel je onregelmatigheden of een harde buik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je bezorgdheid en ik vind dat je in elk geval goed oplet.

Je merkt veranderingen, wat konijnen vaak goed verborgen kunnen houden. Dit is meestal een teken dat er iets aan de hand is.

Misschien is het verstandig om de DA even te bellen. Zij kunnen dan bepalen of je langs moet komen of niet.

Neem het borsteltje anders ook mee, om te laten zien hoeveel rubber hij waarschijnlijk binnen heeft gekregen.

En voel even aan zijn buikje: voelt dat soepel of voel je onregelmatigheden of een harde buik?

Ik ga nu wegen en dan zal ik aan zijn buikje voelen als hij het toelaat. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap je bezorgdheid hoor! je kent je konijnen gewoon ze goed dat je ieder verandering merkt. heb ik ook gehad bij senna. ik dacht savonds, er is iets met haar, maar ik weet niet waarom ik dat denk. dus ik heb niks gezegt, maar de volgende dag was ze dood :( Maar bij haar was heel anders als bij mats hoor! ik bedoel hiermee niet dat hij ook dood gaat ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .