Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mischien hebben jullie het wel gehoord dat er bij dierenarst het heike is woensdag en donderdag middag konijnen spreek uur is en dan word je konijn na gekeken en gevaccineerd tegen myxomatose. Nou ik heb me dus in geschreven alleen mijn konijntje is blind en ik ben dus bang dat als hij de spuit krijgt hij dan helemaal overstuur raakt of schrikt omdat hij blind is.Dus zou hij wel gewoon blijven zitten. Heeft iemand dit al een keer eerder mee gemaakt met een blind konijn of heeft iemand er ervaring met blinde konijn. ik hoop maar dat het goed gr Jessie

Geplaatst:

Hoi Jessie, ik heb geen ervaring met blinde konijnen, maar jij kan je konijn natuurlijk geruststellen. Als jij hem lekker over zijn koppie aait, kan de dierenarts hem ondertussen enten.

De meeste konijnen zien de spuit sowieso niet aankomen, omdat die in het nekvel/rugvel geplaatst wordt. Konijnen hebben ogen aan de zijkant en kunnen dus vooral goed naar beide zijkanten kijken. Daarom kunnen konijnen die wel kunnen zien ook schrikken als er iemand/iets van achter of boven nadert.

Geplaatst:

Mijn ram is blind/slecht ziend van jongst af aan. Hij is wel erg gevoelig voor stress.. Elke kleine verandering in zijn omgeving is voor hem genoeg om zo veel stress te hebben, dat hij letterlijk ziek wordt. Voor hem is het dus belangrijk om hem zo veel mogelijk in zijn vertrouwde omgeving te houden en zo min mogelijk te veranderen, ook buiten het hok.

Verder krijgt mijn ram heel veel steun van mijn voedster. Ze kunnen ook echt niet zonder elkaar..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .