Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Volgens mij heeft Lizzy haar achter pootjes vies. Ik kan het niet zo goed zien, en haar pakken kan al helemaal niet...want dat vind ze nog dood eng. Ik weet niet wat er precies zit, ik denk wat poep en plas.

Heb het hok al goed schoongemaakt ze heeft normale keutels verder dus het ziet er niet plakkerig uit...maar vraag me af of het kwaad kan of dat ze het zelf zou schoonhouden? Ik kan haar bijna niet pakken dus dat wordt erg lastig. Ook met eten als ik haar dan iets aanraak is ze weg dus lokken gaat ook niet goed haha.

Hebben jullie tips?

Groetjes Amanda,

Geplaatst:

Hoi! Lastig, maar ik denk dat je toch even moet kijken. Stel dat er poep aan haar 'gaatje' hangt, kan ze niet goed keutelen. Ook denkend aan de madenziekte moet het daar wel schoon zijn..

Geplaatst:

Volgens mij heb je niet goed gelezen;) het zit aan de pootjes...of het bij de kontje zit kan ik niet zien maar volgens mij niet is me nog niet opgevallen....ze poept normaal maar zit veel in de toilet dus is misschien haar pootje nat geworden

Geplaatst:

Tja dat probleem had ik hier ook, ik had het probleem doordat ze op het hooi, wat ze uit de ruif trokken, plasten en keutelden en daar vrolijk op gingen zitten de hele dag met als gevolg ontzettend vieze pootjes. Regelmatig moeten schoonmaken maar helaas alsnog sore hocks gekregen daardoor. Nu gezorgd dat er bijna geen hooi meer op de grond getrokken kan worden uit de ruif en als je hun mooie schone pootjes nu ziet :mdr:, het was het wel waard. Want als ze die vieze pootjes houden kan het meer problemen gaan geven, dus proberen de oorzaak te achterhalen en oplossingen te bedenken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .