Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo!

Onze Jopper (ex-ram) heeft naast zijn staart klitten.

Dat is raar, want het is een kortharig konijn.

De haren voelen droog en lijken wel 'vervilt' als jullie begrijpen wat ik daarmee bedoel.

Het is echt naast zijn staart, de onderkant van zijn staart ook maar zijn poten dan weer niet. Zowel de voeten als de rest van de poten zien er normaal en droog uit.

Wat moet ik hier van denken?

Hij oogt gezond. Eet goed, drinkt niet meer of minder, is lekker vrolijk en actief.

Misschien zie ik tegenwoordig spoken, maar ik weet toch echt niet of dit wel normaal is.

Een huid probleem, of iets anders?

Jopper houdt niet van optillen, laat staan van het maken van een foto. Dat is vandaag dus ook niet gelukt.

Geplaatst:

Wat ik doe als mijn konijnen wat vies van onderen zijn en ik moet dit wegkammen/knippen is dat ik ze in een handdoek wikkel zodat ze niet meer kunnen schoppen/verdraaien. Ik doe heel rustig een en kam het zo langzaam weg. Freya had ook wat klitten bij haar staart omdat ze het niet goed schoonhoudt. Op deze manier kan ik het ook zelf redden zonder dat iemand het konijn in een houdgreep moet houden.

Ik denk toch dat het een gewone vervilting van de vacht is, evt door beginnende verharing. Freya en Gwyn hebben hier ook wel eens last van, ondanks dat ze kort haar hebben wat ook niet donsig is in principe.

Geplaatst:

Die omschrijving past wel bij een beetje klitten naast zijn staart.

Joël was ook geen poetser en had ook vaak wat klitten naast zijn staart. Is het laatste stukje wanneer ze verharen en daar kunnen ze niet altijd goed bij. Saar is een poetser en heeft het eigenlijk nooit.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .