Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijn is 2 weken geleden gesteriliseerd en de wond leek gewoon goed te genezen

Nou pak ik haar net op en zie ik dat ze een soort grote bult heeft zitten waar ook de wond zat, lijkt wel alsof er vocht opgehoopt is ofzo

Morgen naar de dierenarts, maar misschien herkent iemand dit?

Verder doet ze gewoon normaal ze eet en drinkt normaal en loopt gewoon gezellig rond te rennen

Geplaatst:

Ik heb het ook gezien bij een voedster die had ook een bultje op haar wond

Gebelt met de dierenarts en die zij dat moet gewoon nog wegtrekken

Had niet het idee dat er vocht in zat het is helemaal wegetrokken

Misschien kan je er een foto van maken

Geplaatst:

Ja ze is nogal harig en ze houd er niet echt van om opgepakt te worden dus dat kun je denk ik niet echt zien en dat zal helemaal moeilijk zijn te voor elkaar te krijgen

Maar het is geen bultje maar echt een bult denk ik

Het voelt in ieder geval niet goed dus morgen dierenarts bellen

Geplaatst:

Wat zei de da? Ik heb het ook een keer bij een van m'n honden gehad en dat was een onderhuidse ontsteking. De DA had het open gemaakt, schoongespoeld en ik kreeg een anti biotica kuurtje mee. Het is toen vrij snel weer weg getrokken, maar ik moest het wel een paar maanden in de gaten houden omdat het mogelijk weer terug kon komen.

Geplaatst:

Nou het blijkt dat de wond die onderhuids gehecht was opengegaan is en in feite zijn gewoon de organen naar beneden gezakt dat is de bult dus en nu moet ze dus weer zsm geopereerd worden dus dat is wel even schrikken

Geplaatst:

Oei, een verzakking! Ja dat kan alleen operatief worden hersteld. Goed dat je meteen naar je DA bent gegaan. Want het hoeft nu nog niet acuut te zijn, maar een verzakking kan dat wel ineens worden doordat een bepaald orgaan in de verdrukking komt en slechter gaat werken of geen bloed meer krijgt. Dus zsm opereren is wel nodig, maar als ze erbij zijn voordat een van bovenstaande dingen is gebeurd, dan is er een grote kans dat het gewoon weer helemaal goed komt hoor! :)

Weet je al wanneer ze geopereerd gaat worden? Hou tot die tijd goed in de gaten of het goed met haar blijft gaan, want zodra je tekenen ziet van ziek zijn (slecht eten, raar liggen, heel stil worden, zwaar ademen, tandenknarsen) dan moet ze wel meteen onder het mes.

Maar echt hartstikke goed dat je niet hebt afgewacht maar meteen naar de DA bent gegaan! :yes:

Geplaatst:

Ja ze eet nog gewoon goed en drinkt ook goed en is nog het leuke vrolijke beestje dat ze altijd is. Alleen ze is via de konijnenopvang gesteriliseerd en die vrouw zou die dierenarts vragen hoe of wat en dat is ze dus vergeten nogal jammer dus ik ga maandag die dierenarts bellen en als daar niks Uitkomt dierenarts in breda bellen want ik wil Dr eigenlijk als uiterste woensdag geopereerd worden maar liever vandaag Dan morgen en als het Dan wat meer kost jammer Dan zolang mn beestje maar weer gezond is.

Geplaatst:

Oke dilemma, ik heb de dierenarts aan de telefoon gehad die de operatie heeft gedaan, Deze is ziek nou kan ik pas vrijdag terecht mits hij beter is

Opzich gaat het heel goed met haar, ze drinkt en eet gewoon een ze rent gewoon rond als k de bult niet had gezien had k nooit geweten dat er wat was

Maar wachten tot vrijdag word ik toch wel nerveus van, de dierenarts is een man die eigenlijk al met pensioen is maar het uit liefde voor de beestjes nog doet. Ik als student heb daar geluk mee want het scheelt ook enigszins in geld

Ik zit te denken toch maar te wachten en haar gewoon heel goed id gaten te houden en als ze minder gaat eten of dergelijke zsm naar de dierenarts in breda te gaan want als het moet laat ik het wel gewoon daar doen

wat zouden jullie doen?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .