PUKenQUINTY Geplaatst: 22 september 2011 Geplaatst: 22 september 2011 Nu Quinty al een beetje hersteld is van de da heb ik een vraagje.. hoe kan je haakjes eigenlijk voorkomen?
rabbitmams_miriam Geplaatst: 22 september 2011 Geplaatst: 22 september 2011 ik houd altijd in de gaten of ze genoeg hooi eten. Als ik merk dat het minder wordt kijk ik meestal of het aan teveel biks kan liggen of dat er een andere oorzaak is, maar meestal als ze goed hooi eten en natuurlijk een goede stand van de tandjes hebben ivm afslijten moet dat goed gaan. Bij een iets afwijkende stand tja dan kun je het niet echt voorkomen lijkt me.Maar heeft quinty daar vaker last van gehad of nu de eerste keer?
JOEPENKOOS Geplaatst: 22 september 2011 Geplaatst: 22 september 2011 Goeie biks geven,veel hooi,lekkere wilgen takken waardoor ze goed kunnen knabbelen:)
rabbitmams_miriam Geplaatst: 22 september 2011 Geplaatst: 22 september 2011 Goeie biks geven,veel hooi,lekkere wilgen takken waardoor ze goed kunnen knabbelen:)en dat ook natuurlijk :wink2: (soms vergeet je dingen weleens omdat je dat automatisch al doet bij je eigen nijntjes :whistle2:)
Joan Geplaatst: 22 september 2011 Geplaatst: 22 september 2011 Mijn nijnemeisje Lola heeft aanleg voor haakjes, ondanks dat ze heel veel hooi eet en goede brokken krijgt.:frown:
jack en olivia Geplaatst: 22 september 2011 Geplaatst: 22 september 2011 mijn da zei dat groenvoer ook helpt voor het slijten van de tanden omdat ze hier heel goed op moeten kauwen!
Amatjuh Geplaatst: 22 september 2011 Geplaatst: 22 september 2011 Het ligt aan de oorzaak van de haakjes. Is het een afwijking aan de stand van de kaak, ontbrekende tanden of scheef groeiende tanden dan is het niet altijd te voorkomen, maar wel uit te stellen. Weinig biks en veel hooi is het beste.
NaOomkuuHh Geplaatst: 22 september 2011 Geplaatst: 22 september 2011 Slof heeft ook haakjes gehad. ze hebben de voortanden verwijderd (overbeet) en dat moet ook helpen zei de DA. maar als er niks met de voortanden aan de hand is, zou ik ze mooi laten zitten. ze hebben ook de kiezen zo goed mogelijk recht gedraaid, zodat ze beter slijten.
Aanbevolen berichten