Ga naar inhoud

2 vraagjes


juudjuhlove

Aanbevolen berichten

Zoals sommige wel weten heb ik 2 vlamen en een mix.

Deze 3 moeten morgen naar de dierenarts voor hun enting.

Dit is de eerste keer dat ik ze laat enten (de vlamen zijn 2,5 en mix is 11 weken)

Maar Dollie (vlaam) schiet enorm in de stress als ze ook maar ergens in moet of wat.

Wat zou ik kunnen doen om haar morgen zo min mogelijk stress te bezorgen?

Dan heb je Annie nog,

deze dame is weer in de rui en ziet er dus niet uit.

Het probleem is alleen dat ze zelf haar vacht niet verliest.

Het zit dus los, maar valt er niet uit.

Hierdoor "pluk" ik haar.

Is dit normaal voor een vlaam?

Dollie is trouwens geen echte vlaam, maar een mix, maar wel formaat vlaam. (heeft dus hele andere vacht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mn konijnen waren eerst bang van de bench. Ik heb de bench dus iedere dag even bij hun in de ren gezet met wat lekkers erin. je kunt er ook bodembedekking uit het hok in doen, dan ruikt het bekent. Ik geloof dat konijnen zich veilig voelen in het donker, dus je kan er een grote handdoek over heen leggen misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn Vlaamse reus verhaart net zo en ik kam hem wekelijks even om de losse haren weg te halen. Heb hem daarin getraind: wat lekkers krijgen en dan een kambeurt. Hij is nu 5 jaar en 8 kilo, heel wat haar. Tillen is een megaklus, ik kam hem zittend in het hok, terwijl zijn dame toekijkt en zijn brood probeert te stelen...

Wat betreft de enting: ik haal de injecties en spuit zelf. Is heel simpel, heb je niemand die dat voor je wil doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de enting: ik haal de injecties en spuit zelf.

Dat zou ik niet zo open en bloot op een forum zeggen als ik jou was, het is namelijk verboden. De dierenarts waar je de injecties haalt kan behoorlijk in de problemen komen als de inspectiedienst erachter komt. Daarnaast heb ik nog een vraagje voor je: hoe geef jij de enting tegen myx? Volledig subcutaan of deels intracutaan en deels subcutaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mischien even anders de dierenarts bellen weet niet of hij er voor langst kan komen zodat je haar niet mee hoeft te nemen

onze dierenarts komt ook wel eens bij mensen thuis maar weet eigenlijk niet of dat is in nood of ook voor zoiets

je hebt natuurlijk wel drie konijnen dus hij hoef er niet voor een te komen.

hier is het ook altijd een hele ramp om haar in die vervoersbox te krijgen en dan zit ze er nog geen 5 minuten in en heeft ze hem al helemaal onder geplast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan gewoon naar de dierenarts hoor.

Voor die 2x in het jaar.

En zo enorm gestrest waren ze nou ook weer niet, had alleen verwacht dat Dollie gestresder zou zijn dat Annie,

maar het was precies andersom.

En de hond word nu niet meer gevaccineerd.

Hoeft volgens de dierenarts niet meer (Ze is 11,5 jaar oud, labrador)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gaf aan dat ik zelf injecteer ( bij alle aandoeningen als het nodig is, op instructie van de dierenarts) maar ik realiseer me dat ik dat jullie niet mag aanraden en ik neem dat advies dan ook terug.

Ik heb al 20 jaar ( als volwassene ) met veel plezier konijntjes, heb veel met ze meegemaakt en geleerd over ziektes en heb het vertrouwen van de dierenarts. Daarnaast heb ik een medische achtergrond.

Maar dank voor de tip. Dat de myx injectie alleen door dierenartsen gegeven mag worden, wist ik niet, maar ik zag het nu ook op internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Medicijnen die je mee krijgt mag je idd zelf injecteren, maar entingen zijn niet geldig als je het zelf injecteert dus dan kan een pension bijvoorbeeld jou dieren niet aannemen als zij zich aan de regels houden. Niet iedereen kan goed injecteren en daar moet je echt handigheid inkrijgen die je natuurlijk wel kan hebben met een medische achtergrond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .