mijnJohanna Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Myxomatose. Een ziekte die iedere konijnenliefhebber vreest, een ziekte die jammer genoeg heel vaak voorkomt, waarschijnlijk dus ook bij mij :(Ik wil het toch nog even samen met jullie bekijken, zodat ik niet voor niks naar de dierenarts sjeez. Reageer alsjeblieft snel!!! Hier zijn een paar foto's, en een paar voorbeelden van de ziekte.Misschien dat ik me druk maak om niks, ik weet het niet, maar ik denk, toch maar even kijken!Dit is Achilles's oog zelf. Hier een paar voorbeelden (WilhelminaPark Utrecht)Als voorbeeld zou ik eigenlijk ook nog een plaatje moeten hebben van zijn andere oog, maar net toen ik die wou maken, was de batterij leeg. Penthesilea zit er nog steeds bij, maar zij is ingeënt, en Achilles niet...
mijnJohanna Geplaatst: 19 september 2011 Auteur Geplaatst: 19 september 2011 Sorry, ik heb hem twee keer gepost. Eentje mag er weg!
Nicky_the Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Wat moet ik aan foto 1 zien..? Ik zie een oog dat een beetje rood lijkt, maar meer niet.. Een rood oog is niet per definitie myx. Het kan ook gewoon een oogontsteking zijn die met een zalfje weg trekt..
Dollie Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Heeft ie het maar aan éen oog of begrijp ik datn ou verkeerd?
saskiaa Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 De grote foto is van je konijn? Ik zie er niks aan?
Snuffer Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Hup, naar de DA als je het niet zeker weet!
Dollie Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Bij twijfel inderdaad gewoon naar de dierenarts gaan. De oogjes van Fred zagen er twee weken geleden ongeveer net zo uit als het derde konijn van Wilhelminapark (in je post) en uiteindelijk hebben er meerdere dierenartsen naar gekeken en bleek het gelukkig geen myx. Aangezien het zeer plots aan beide oogjes was ontstaan en Fred niet recent gevaccineerd is.. Was ik daar wel bang voor.De oograndjes van Achilles lijken niet dik en verder lijkt het gewoon een traanoogje. Maar wil je zeker zijn moet je er gewoon even een DA naar laten kijken. Die kan je gelijk zekerheid geven. (Of hij/zij kan eerst nog twee collega's vragen en je nog tien minuten in de zenuwen laten maar dan weet je het wel zeker. :he:)
jrjsieben Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Ja ik denk het ookMaar ga morgen even naar een da dan weet je het zeker ik hoop dat je je druk maak om niks
Gwentje Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Ik denk toch dat jij je drukt maakt om niks, zal zo wel even naar de ooglid van Whitey kijken, want dit konijn is Anbilo & Whitey is ook Anbilo
mijnJohanna Geplaatst: 19 september 2011 Auteur Geplaatst: 19 september 2011 Heeft ie het maar aan éen oog of begrijp ik datn ou verkeerd?Inderdaad, aan een oog
mijnJohanna Geplaatst: 19 september 2011 Auteur Geplaatst: 19 september 2011 Ohh, gelukkig. Nee, je kan er weinig aan zien op de foto, maar ik vond at ik het toch even moest melden. Als het een traanoogje is, waar kan dat dan van komen?
mijnJohanna Geplaatst: 19 september 2011 Auteur Geplaatst: 19 september 2011 Phiewww. Nou jah, beter druk maken om niks, dan als er wel wat is niks doen, of niet?
Dollie Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Een echt traanoogje is het eigenlijk niet eens te noemen. (Nogmaals, voorzover door ons van een foto te beoordelen valt.) Een beetje tocht, zand, stof kan dit al veroorzaken.
FlipHetKonijn Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Ik sluit me volledig aan bij Dollie
mijnJohanna Geplaatst: 19 september 2011 Auteur Geplaatst: 19 september 2011 Oke, bedankt. Ik schrok al...
Nicky_the Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Ik zou wel even naar de da gaan. Wellicht is er een zalfje nodig.
mijnJohanna Geplaatst: 19 september 2011 Auteur Geplaatst: 19 september 2011 Ik zou wel even naar de da gaan. Wellicht is er een zalfje nodig.Ik kijk het eerst even aan. Als het niet wegtrekt, of erger wordt, dan pas ga ik naar de DA, want ik denk dat mij ouder niet toelaten dat ik er eerder naar toe ga... En ik denk ook niet dat hij er last van heeft.
Gwentje Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Anbilo? Bedoel je soms albino? ja, dat bedoel ik
Aanbevolen berichten