BenjaminErica Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 dag iedereen , mijn oudste konijntje Benjamin, krijgt de laatste tijd allemaal kleine kale plekjes op zijn kopje, er komt steeds een plekje bij, hij vertoont wel niet echte ziekte sypmtonen... hij eet en poept goed, en hij krabt ook niet aan de plekjes ...Weet iemand hier misschien raad mee?dank u !
hangoorsnuitje Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Misschien mijt of schurft? Ik zal er sowieso mee naar de DA gaan!
BenjaminErica Geplaatst: 18 september 2011 Auteur Geplaatst: 18 september 2011 ja dat had ik ook in me ged8en, alvast bedankt!
BenjaminErica Geplaatst: 18 september 2011 Auteur Geplaatst: 18 september 2011 Maar dat is het juist, hij krabt er niet aan en het zijn echt hele kleine plekjes en het is enkel kaal en er hangen niets van korstjes aan ofzo...
Polomeisje Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Zit je konijn bij een ander konijn?Ik had een overenthousiaste voedster, die de kop van haar ex-ram waste tot er een kale plek ontstond.
BenjaminErica Geplaatst: 19 september 2011 Auteur Geplaatst: 19 september 2011 Ja inderdaad! Mijn ram zit bij een voedster! en inderdaad soms kan ze ook wel hem enthousiast wassen!kan dit echt hierdoor veroorzaakt worden? het is wel geen een grote plek maar alemaal hele kleine plekjes...
Polomeisje Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Hou het eens goed in de gaten zou ik zeggen. Ik kon niet anders bedenken dan dat het dat was bij ons. Ik zag haar ook alleen zijn kopje wassen op die plek. Was wat kaal, maar geen rare huid ofzo. Is vanzelf goed gekomen hoor.Bedenk wel dat konijnen ook de "zere plekjes" van het andere konijn graag wassen. Toen mijn ram kaalgeschoren was aan de zijkant, wilde de voedster constant dat plekje wassen.
Mieke68 Geplaatst: 22 september 2011 Geplaatst: 22 september 2011 (aangepast) Ja inderdaad! Mijn ram zit bij een voedster! en inderdaad soms kan ze ook wel hem enthousiast wassen! kan dit echt hierdoor veroorzaakt worden?Ja, dat kan! Ik heb 2 konijnenzusjes om die reden uit elkaar moeten halen, omdat de één de haren wegbeet op de kop van het andere konijntje. Het werden echt wondjes en bij navraag bleek het bij deze konijnen om een dominantieprobleem te gaan. Houd het goed in de gaten, observeer je konijnen zodat je kunt zien wat er gebeurt. 22 september 2011 aangepast door Mieke68
Aanbevolen berichten