Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

dag iedereen ,

mijn oudste konijntje Benjamin, krijgt de laatste tijd allemaal kleine kale plekjes op zijn kopje, er komt steeds een plekje bij, hij vertoont wel niet echte ziekte sypmtonen... hij eet en poept goed, en hij krabt ook niet aan de plekjes ...

Weet iemand hier misschien raad mee?

dank u !

Geplaatst:

Ja inderdaad! Mijn ram zit bij een voedster! en inderdaad soms kan ze ook wel hem enthousiast wassen!

kan dit echt hierdoor veroorzaakt worden? het is wel geen een grote plek maar alemaal hele kleine plekjes...

Geplaatst:

Hou het eens goed in de gaten zou ik zeggen. Ik kon niet anders bedenken dan dat het dat was bij ons. Ik zag haar ook alleen zijn kopje wassen op die plek. Was wat kaal, maar geen rare huid ofzo. Is vanzelf goed gekomen hoor.

Bedenk wel dat konijnen ook de "zere plekjes" van het andere konijn graag wassen. Toen mijn ram kaalgeschoren was aan de zijkant, wilde de voedster constant dat plekje wassen.

Geplaatst: (aangepast)
Ja inderdaad! Mijn ram zit bij een voedster! en inderdaad soms kan ze ook wel hem enthousiast wassen! kan dit echt hierdoor veroorzaakt worden?

Ja, dat kan! Ik heb 2 konijnenzusjes om die reden uit elkaar moeten halen, omdat de één de haren wegbeet op de kop van het andere konijntje. Het werden echt wondjes en bij navraag bleek het bij deze konijnen om een dominantieprobleem te gaan. Houd het goed in de gaten, observeer je konijnen zodat je kunt zien wat er gebeurt.

Foto-AOEDG8NF-D.jpg

Foto-6W64RLTG-D.jpg

aangepast door Mieke68
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .