jnanis Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Hallo,Ik heb jammer genoeg gezien dat Nico (mannelijke nhd) zere hakken heeft, hij heeft kale plekken op z'n hieltjes...Weet iemand wat ik kan doen? Hij zit in een normaal houten hok (alleen in de wc bodembedekking) en soms in de ren of in huis. Ik vind het echt heel zielig staan, moet ik hem nu babysokjes aandoen ofzo? Ik zet zo nog wel een foto in mijn album, mag ik hem ook hier op het topic zetten of niet?Alvast bedankt, Amber en Nico
Snuitert Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 ik denk dat het een vorm van sore hocks is
JOEPENKOOS Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Dollie heeft hier ook een topic over sore Hocks geopend...moet je daar even tussen kijken staan vast en zeker hele goeie tips tussen.
lianne Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Smeren met pawwax bij beginnende sore hocks, het topic van Dollie was bij extreme sore hocks.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Ik heb paw wax ook gebruikt en hier heeft het heel goed geholpen. Bij mijn nijnjtes waren de hakjes wel geen open wondjes alleen ontzettend rood. En die roodheid verdween toch vrij snel. Paw wax kun je via het internet bestellen.
jnanis Geplaatst: 20 september 2011 Auteur Geplaatst: 20 september 2011 Oke, bij mij zijn ze ook niet open die voetjes hoor alleen een beetje rood en geschaafd. Pawwax kan je dus niet gewoon in een dierenwinkel kopen? Dan bestel ik het wel (mijn moeder dan)
rabbitmams_miriam Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 nee ik kon het niet krijgen in de dierenzaak en via het internet had ik het binnen ene dag in huis, dacht dat de site :dierenwebshop " heet....kan ik nu even niet controleren, zit op mijn werk...
jrjsieben Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 En misschien wel bodembedekking in je hok doen
hethazenbos Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 Hoi hoi,Heb even jullie berichten gelezen en even gegoogled. Ik heb ook de Paw Wax gevonden en dat ze dat in de opvang in Heilloo met goed gevolg gebruiken. Hier kon ik het bestellen http://www.vets4petz.nl/index.phpIk ga ook eens proberen hoe goed het werkt! Wij hebben momenteel ook een konijntje met sore hocks in de opvang namelijk.Groeten!
Amatjuh Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 Belangrijk is ook om de oorzaak zien te achterhalen en daar wat aan te doen. Is je konijn te zwaar? Voldoende bewegingsruimte? En inderdaad bodembedekking.
jnanis Geplaatst: 29 september 2011 Auteur Geplaatst: 29 september 2011 Nee, nico is 1,6 kilo en hij heeft het meeste sore hocks maar wij waren laatst op vakantie en daar liepen de konijnen alleen op een ren op steen dus misschien komt het daarvan? Van nina weten we alleen niet welk ras ze is dus weten we ook niet hoe zwaar ze is... Ze heeft wel hangoren, maar ze is wel groter dan Nico en Nico is raszuiver.
Aanbevolen berichten