Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds woensdag na de inenting tegen Myxomatose en VHS, is Stampertje (dame) van bijna 3 jaar oud, aan het niesen en heeft ze hele lichte traanoogjes.

Maar daarintegen is zij levendiger dan ooit rondhuppelen alles willen zien, eet goed drinkt goed ontlasting is goed!

Weet niet zo goed wat ik er nu van denken moet, advies is erg welkom

Geplaatst:

Was je konijn wel 100% gezond voor de enting of vertoonde het toen al (twijfelachtige) symptomen van ziekte?

Ik zou wel even contact opnemen met de da. Het kan snot zijn, maar het kan ook een allergie voor iets zijn. Heb je onlangs iets nieuws in of bij het hok gedaan?

Geplaatst:

@Nicky_the

Voor de inenting heb ik niks aan haar kunnen merken of gezien.

Zij heeft wel sinds 2 weken een ander hok, en zit het liefst constant in de ren ondegrond (tegels).

Aan haar vorige hok zat ook een ren verbonden, maar daar trok ze haar neus voor op en zat ze ook alleen maar als het echt nodig was (tijdens verschonen)

Geplaatst:

Ik zou even naar de da gaan. Die kan bekijken of het snot is. Als het snot is, is een spoedige start van de antibiotica enorm belangrijk om te voorkomen dat het chronisch word.

Is het nieuwe hok van een ander hout soort gemaakt? Ander verf soort gebruikt of pas geschilderd? Wat gebruik je als bodembedekking? Ligt er zand/stof op de bestrating?

Geplaatst:

@Nicky_the Het hok is van hetzelfde hout, ik gebruik stro wat ze voorheen ook had en verder is het ook stof vrij.

In ieder geval bedankt voor je hulp, heb een afspraak bij de DA gemaakt.

Zodra ik meer weet zal ik het hier neer zetten.

Dankjewel!

Geplaatst:

Nicky_the Naar de DA geweest, het is geen snot alleen een beetje waterig.

Ik moet haar Otrivin baby neus spray geven, hopen dat het snel weg is!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .