Nicky_the Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Wij hebben dus sinds ongeveer een week een nieuwe ren (grotere) en het was te verwachten: mijn blind/slecht ziende ram is weer ziek. Hij weigerde vanavond zijn eten en dus besloot ik hem op te pakken. Zijn oren zijn koud, zijn temp is 37,2 en zijn buik lijkt opgeblazen. Ik vermoed gas.Kruik wil hij niet. Lekkere dingen niet, water niet. Is rustig. Ogen dicht.Ik moet over 10 minuten naar de da...
rabbitmams_miriam Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Sterkte.....laat je even weten hoe het was bij de dierenarts?Hoop dat ie snel opknapt en lekker kan genieten van het nieuwe verblijf
Beestenbende Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Reageert hij zo heftig op veranderingen door zijn slechtziendheid?Ik hoop, dat het bezoek aan de dierenarts goed gelopen is en dat je ram snel weer opknapt.
Nicky_the Geplaatst: 14 september 2011 Auteur Geplaatst: 14 september 2011 Tje... De Da gooide het op stress omdat het niet gespannen genoeg was voor gas, maar ook niet duidelijk een verstopping was. Ze heeft nog naar de kieze gekeken en die groeien wel recht, maar zijn helaas alsnog groter geworden als een paar maanden terug, terwijl hij juist zo goed wilgentakken en dergelijke aan het eten was!!Bij de da was zijn temp alweer gestegen (ik had hem in de reisbox op de snugglesafe gezet). Zijn oortjes voelden weer warm en hij bibberde niet meer.De da heeft hem laxeermiddel en nog iets (weet niet meer wat) gegeven. Beiden waren in ieder geval voor de maag en de darmen. Thuis moest ik direct beginnen met cisaral en carprofen (iets voor de maag/darmen en pijnstilling). Ook kreeg ik het advies om Soyamelk te geven? Nog nooit gehoord! Heeft iemand anders dit een keer gehoord?Toen ik bij de da weg ging was het al 10 minuten voor sluitingstijd van de supermarkt. Ik ben er niet dol op om beesten alleen in de auto te laten, maar Snuffie mee in de supermarkt zou alleen maar meer stress opleveren. Ik racede dus even zelf heen en weer de supermarkt en heb wat lekkernijtjes gehaald:- Basilicum- Tijm- Munt- Dille- Bos wortelen met wortelloof- Soya melk biologischBij de da had ik nog een proefzakje konijnen voeding meegenomen en dwangvoeding.Ik kwam dus net thuis en heb Snuffie maar even in de box voor m'n oppas babbies gedaan. Ik zette al het bovenstaande (behalve de wortel zelf) met nog wat peterselie en selderij in de box en deed de reisbox open.. Begint meneer daar toch een partij te bunkeren!!!!Dus tja.. Denk dat die Cisaral, carprofen en dwangvoeding toch niet nodig zijn...
Nicky_the Geplaatst: 14 september 2011 Auteur Geplaatst: 14 september 2011 Reageert hij zo heftig op veranderingen door zijn slechtziendheid?Ik hoop, dat het bezoek aan de dierenarts goed gelopen is en dat je ram snel weer opknapt.Bij elke verandering aan het hok, de ren of de tuin word hij gegarandeerd ziek. We hadden hier al rekening mee gehouden door het hok niet te verplaatsen en dus de ren aan te passen aan de situatie van het hok.Meneer loopt alweer van verveling aan de box te knagen en huppelt vrolijk rond.. Tijd om hem buiten bij zijn vrouwtje te zetten?
Aanbevolen berichten