Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onze Suuz is aan de AB ( twee soorten. ) voor evt blaasontsteking en omdat ze heel erg afgevallen was AB voor EC. Nu lijkt het echt wel beter te gaan met haar. Reageert weer meer en gelukkig eet ze wel ( biks, hooi en ruim groente ) keutelt prima en plast ook normaal ( denk ik?? ).

Het enige wat ze dus niet doet is..... Drinken uit de fles ( ook bakje geprobeerd, maar ookmdaar kijkt ze niet naar om ). Ik heb haar al sinds vorige week woensdag niet zien drinken, omdat ik haar niet zie drinken, geef ik haar zoals altijd al in de avond ruim groenvoer: witlof, andijvie en een stuk winterpeen. Nu geef ik haar dus tussendoor ook maar af en toe wat extra witlof of andijvie, zodat ze wel vocht binnen krijgt. Suuz is klein van stuk en vorige week bij de Da woog ze maar 680 gram.

Ik weet ook niet hoeveel ze nodig heeft aan vocht???

Geplaatst:

Heb Suuz net gewogen.... Ze was bij de Da vorige week 680 gram. Nu net samen met mij op de weegschaal geweest en ze weegt nu ( mijn weegschaal dan hè ) 900 gram!! Aankomen doet ze dus wel.

Alleen het drinken?? Heb ook al banaan op tuitje geprobeerd, maar het lijkt alsof ze geen dorst heeft. Krijgt ze voldoende via de groente? Geef ik haar teveel groente? Wat is nu goed??

Geplaatst:

Ik zou sowieso een bakje neerzetten voor het geval ze toch besluit te drinken en het kan best zijn dat ze veel vocht uit haar groente haalt, maar het lijkt me dat een konijn daarnaast ook moet drinken. Dronk ze voor de EC wel goed?

Om het drinken te bevorderen zou je hooithee kunnen maken, door hooi te trekken in gekookt water en het na afkoelen aan Suuz te geven om te drinken.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus ik hoop dat iemand je nog andere adviezen kan geven.

Geplaatst:

Vanmiddag Da aan de telefoon gehad. Urine was op zich prima, geen blaasontsteking in ieder geval!! Wat hij wel gezien had, was iets in de urine dat met de nieren te maken had en daaruit concludeerde hij dat ze inderdaad EC heeft!! Door de nieren is ze dus ook zo mager geworden. Maar goed we gaan dus door met de panacur!! En ons andere konijn krijgt nu dus ook de panacur!

Ik ben best heel tevreden over hoe deze Da het aanpakt ( ook reageert op mijn info die ik mee nam vanuit dit forum ;-)).

Op de kale pootjes van Suuz komen alweer nieuwe haartjes. We hebben dus goede hoop dat ze weer helemaal opknapt. W

Geplaatst:

Vanmiddag Da aan de telefoon gehad. Urine was op zich prima, geen blaasontsteking in ieder geval!! Wat hij wel gezien had, was iets in de urine dat met de nieren te maken had en daaruit concludeerde hij dat ze inderdaad EC heeft!! Door de nieren is ze dus ook zo mager geworden. Maar goed we gaan dus door met de panacur!! En ons andere konijn krijgt nu dus ook de panacur!

Ik ben best heel tevreden over hoe deze Da het aanpakt ( ook reageert op mijn info die ik mee nam vanuit dit forum ;-)).

Op de kale pootjes van Suuz komen alweer nieuwe haartjes. We hebben dus goede hoop dat ze weer helemaal opknapt. W

Geplaatst:

Je zou een bakje water met een paar druppeltjes diksap kunnen neer zetten. Gebruik dan wel de diksap waar alleen fruit in zit die je konijn mag en kan hebben. Veel konijnen kunnen bijvoorbeeld wel tegen appel-peer.

Als je de groente goed vochtig maakt voordat je het geeft, dan krijgen ze inprinciepe ook al vocht binnen. Of dit genoeg is, weet je natuurlijk niet (is niet te meten). Dus het blijft zaak om uitdroging in de gaten te houden.

Als je konijn diarree krijgt kan het goed zijn dat ze te veel vocht binnen krijgt. Let hier dus goed op!

Geplaatst:

Gisteravond heeft Suuz twee keer water gedronken uit de fles. Ik had haar gisteren expres geen extra groente gegeven om te zien of ze wel ging drinken.

Gelukkig weet ze dus nog hoe het moet om te drinken en heeft ze weer genoeg energie om te drinken. Kreeg ze waarschijnlijk toch genoeg vocht uit de groente ( ze is ook maar een heel klein Nijntje ).

Maar goed ze zit nu weer bij haar maatje Snuf en dat gaat heel gemoedelijk!! Er werd gezegd dat ze waarschijnlijk weer gekoppeld moesten worden, maar daar lijkt het niet op. Ze reageren op elkaar als voorheen. Suuz wil aandacht en die krijgt ze ook ;-). Tja....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .