Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo!

Ik moet (mag, want wil ik zelf) deze week voor de 9 nijnen van mijn schoonvader zorgen. Hij heeft totaal 7 rode nieuw zeelanders en twee madagascar hangoortjes. Hij heeft ze voor de fok en voor tentoonstellingen. Ik vind dat ze in vrij kleine hokjes zitten, maar goed, die discussie ga ik niet meer met hem aan. Hij vind het namelijk "onzin" hoe mijn 2 konijnen er bij zitten. ruim hok, ren, speelgoed enz.

Nu hebben 4 of 5 rode konijnen een vieze neus (wit spul) en ze niezen ook behoorlijk. De overige konijnen hebben dit volgens mij niet. Mijn vraag is dus nu eigenlijk: hoe besmettelijk is dit voor mijn eigen konijnen?

Ik geef de nijnen alleen voer, water, hooi en wat lekkers (en voer hele gesprekken:he:) en raak dus eigenlijk alleen hun voer en waterbakjes aan. Ik aai ze verder niet, ze zijn nogal schuw.

Kunnen mijn nijnen hierdoor besmet raken? En is handen wassen na het voeren genoeg?

Geplaatst:
Snot is besmettelijk maar dan zou je een dierenarts moeten laten beoordelen of het snot is. Zoals jij het beschrijft lijkt het er wel op maar ben zelf geen dierenarts ( helaas :he:

Tja, en dat is dan jammer hieraan: mijn schoonvader gaat er dus NIET mee naar de dierenarts en wil, als ik het doe, ook de kosten niet terugbetalen ben ik bang.....:frown:

Hij is meer van het type "klap in de nek"....:grrrrrr:

Geplaatst:

Ik wil nog even reageren op mijn eigen vorige reactie. (kon het bericht niet bewerken), voordat er allemaal boze BB ers gaan reageren.

Mijn schoonvader weet gewoon niet beter. Zo ging zijn vader met dieren om en zo heeft hij het ook "geleerd". Voor hem zijn de konijnen dan ook geen huis/tuin dieren, maar een hobby om mee te fokken. Hij heeft op zich het beste met de konijnen voor, maar wil er niet veel kosten mee maken.

Geplaatst:

Snot zou heel besmettelijk zijn, maar heb zelf een dame die regelmatig snot heeft. En drie die nooit snot hebben.. Zitten of zaten wel bij elkaar.

En in de opvang kom ik ook in aanraking met snot geeft ook geen problemen. Kleed me meestal wel om als ik daar ben geweest.

Geplaatst:

snot is alleen besmettelijk als de weerstand van je eigen konijnen lager is. heb hier ook een met snot, zat eerst met 3 anderen en die hebben het niet en ze zit nu met een ander konijn en die heeft er ook geen last van.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .