Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

We hebben een ram en een voedster.

De voedster is van eind mei en de ram van eind juli.

Nu zag ik vanmiddag dat het rammetje meer interesse gaat tonen, probeert te rijden op mijn voedster.

Nu is mijn vraag als ik ze uit elkaar heb en hij is geholpen en mag weer bij haar kan ik dan beter de voedster weer bij de ram zetten of de ram weer bij de voedster?

We hebben dus (nu nog) 2 hokken, mijn vraag is wie moet ik in het hok laten zitten waar ze na de castratie weer samen in komen te zitten? (dacht ergens gelezen te hebben dat een voedster makkelijker bij een ram te plaatsen is dan andersom...) Moet ik ze daarna ook helemaal opnieuw koppelen??? Is de kans aanwezig dat mijn voedster al is bevrucht? Hij zal nu net geen 10 weken zijn denk ik en het is echt nog een klein dwergje....

15n0qon.jpg

Geplaatst:

Hij zal nu nog niet vruchtbaar zijn (of hij is erg vroeg) maar haal ze zsm uit elkaar. Je kunt beter de ram in het uiteindelijke hok laten idd, hoewel ik wel adviseer om de koppeling op neutraal terrein te doen.

Geplaatst:

Moet je even met je DA overleggen sommige doen het met 4 maanden en andere met 6 maanden.

Maar vanaf 3/4 maanden komen ongeveer de ballen erdoor.

Maar als je mannetje dit gedrag nu al vertoont....haal ze dan nu maar alvast uit elkaar...want voor je voedster is het ook geen pretje.

En dan kun je het vrouwtje wel in de nieuwe kooi laten zitten.

Moet je ze straks alleen met herkoppelen in een neutrale ruimte koppelen en niet in het nieuwe hok:)

En als hun de rangorde bepalen kun jij het hok goed schoonmaken en als ze dan weer een hecht stelletje zijn kun je ze weer in hun eigen hok zetten.

Geplaatst:
Moet je even met je DA overleggen sommige doen het met 4 maanden en andere met 6 maanden.

Maar vanaf 3/4 maanden komen ongeveer de ballen erdoor.

Maar als je mannetje dit gedrag nu al vertoont....haal ze dan nu maar alvast uit elkaar...want voor je voedster is het ook geen pretje.

En dan kun je het vrouwtje wel in de nieuwe kooi laten zitten.

Moet je ze straks alleen met herkoppelen in een neutrale ruimte koppelen en niet in het nieuwe hok:)

En als hun de rangorde bepalen kun jij het hok goed schoonmaken en als ze dan weer een hecht stelletje zijn kun je ze weer in hun eigen hok zetten.

Ik heb ze nu uit elkaar gehaald, alleen heb ik de voedster uit het nieuwe hok gehaald en in het oude hok gezet....

Ga morgen de dierenartsen hier in Alphen eens bellen, kijken wat ze me kunnen vertellen.

Geplaatst:

Ik zou het vrouwtje ook niet in het hok zetten waar ze moeten blijven idd, dames zijn vaak veel territorialer.

Een rammetje moet wel balletjes hebben, maar dan kan ie wel geholpen worden, zeker als het een klein konijn is.

Geplaatst:
Ik heb ze nu uit elkaar gehaald, alleen heb ik de voedster uit het nieuwe hok gehaald en in het oude hok gezet....

Ga morgen de dierenartsen hier in Alphen eens bellen, kijken wat ze me kunnen vertellen.

Dat kan ook prima:)

Zolang ze maar uit elkaar zijn:)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .