mlissathing Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 Ik zag bij mijn konijn laatst een beetje een vreemde glans over z'n linkeroog zitten.Maar gisteren ging ik eens goed kijken.Het is helemaal wit.Een witte cirkel op het oog, zo ziet het eruit.Het is maar op 1 oog, z'n rechteroog ziet er wel normaal uit.Wat moet ik hiermee doen en kan dit staar zijn?Het is een rammetje en hij is 2 jaar.
Nicky_the Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 Heeft je konijn nog meer opvallende dingen?Alleen de da kan hier uitsluitsel over geven. Het kan staar zijn, maar het kan ook met E.C. te maken hebben..
JOEPENKOOS Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 Voor 2 jaar vind ik staar nog wel heel vroeg.Dus als ik jou was zal ik even een bezoekje aan de DA morgen brengen en je konijn even laten onderzoeken want zoals Nicky zegt het kan ook Ec. zjn.
mlissathing Geplaatst: 12 september 2011 Auteur Geplaatst: 12 september 2011 Nou gister zag ik dat mijn konijn de hele tijd zijn hoofd van links naar rechts aan het draaien was.Toen ik naar hem toe liep stopte ie ermee.Maar verder vallen er niet echt dingen op volgens mij.
JOEPENKOOS Geplaatst: 12 september 2011 Geplaatst: 12 september 2011 Ga naar de DA en laat hem is onderzoek.....want dat kan echt als ik het zo hoor EC zijn.
Nicky_the Geplaatst: 12 september 2011 Geplaatst: 12 september 2011 Wat bedoel je met hoofd draaien? Bedoel je zo:
Wabbit Geplaatst: 13 september 2011 Geplaatst: 13 september 2011 Of bedoel je het van links naar rechts 'wiegen' van de kop (dus van links naar rechts kijken) om beter te kunnen focussen.Normaliter hoor je dat albino's dit nog wel eens doen.
mlissathing Geplaatst: 13 september 2011 Auteur Geplaatst: 13 september 2011 Echt zo het hoofdje draaien zo van links naar rechts. zoals die foto maar dan wel wat minder naar beneden.
mlissathing Geplaatst: 13 september 2011 Auteur Geplaatst: 13 september 2011 En trouwens.Paar maanden terug was ik met dat konijn ook naar de dierenarts geweest omdat hij de hele tijd z'n hoofdje scheef hield.De dierenarts dacht aan een parasiet in de hersenen en heb toen medicijnen mee gekregen.Uiteindelijk hield hij z'n hoofdje niet meer scheef.Maar kan dit er iets mee te maken hebben?
mlissathing Geplaatst: 13 september 2011 Auteur Geplaatst: 13 september 2011 Heb een mailtje gestuurd naar de da bij ons int dorp.Denk dat ik dan misschien vrijdag naar de da ga.
Nicky_the Geplaatst: 13 september 2011 Geplaatst: 13 september 2011 En trouwens.Paar maanden terug was ik met dat konijn ook naar de dierenarts geweest omdat hij de hele tijd z'n hoofdje scheef hield.De dierenarts dacht aan een parasiet in de hersenen en heb toen medicijnen mee gekregen.Uiteindelijk hield hij z'n hoofdje niet meer scheef.Maar kan dit er iets mee te maken hebben?Dat is EC! Ik zou niet afwachten, maar NU meteen extra medicijnen erbij halen voordat je weer terug bij af bent! Neem wel een kkda!
mlissathing Geplaatst: 13 september 2011 Auteur Geplaatst: 13 september 2011 Ik kan nu niet naar de da.Vrijdag pas.Ben alleen in het weekend thuis.Maar misschien wil mijn moeder doordeweeks wel even met hem gaan, maar dat weet ik niet..
Nicky_the Geplaatst: 13 september 2011 Geplaatst: 13 september 2011 Ik zou het wel vragen en dan ook of zij wil starten met de medicijnen..
Bianca Geplaatst: 13 september 2011 Geplaatst: 13 september 2011 Als het EC is, (wat wel zo klinkt) dan moet je behandelen mat Panacure of Fenbendrops. Iets anders helpt niet. Minimaal 4 weken.
mlissathing Geplaatst: 15 september 2011 Auteur Geplaatst: 15 september 2011 (aangepast) Ben net met hem naar de dierenarts geweest.Het is EC ja.En dat oog, dat is gewoon accute blindheid, daar kan niks aan gedaan worden.En doordat ie aan één oog blind is houd ie ook z'n hoofd scheef zei de da.Maar aan de parasiet wel. dus ben vanaf nu met behandeling begonnen. 2 ml fenbendrops per dag. 15 september 2011 aangepast door mlissathing
Nicky_the Geplaatst: 15 september 2011 Geplaatst: 15 september 2011 EC kan ook blindheid veroorzaken Beterschap!
mlissathing Geplaatst: 15 september 2011 Auteur Geplaatst: 15 september 2011 Dankje!Hoop dat de behandeling aanslaat en hij beter wordt.En dat zijn andere oog nog wel goed blijft!
Aanbevolen berichten