milton98 Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Hallo!Ik heb alle berichten gelezen, en bij een paar verhaaltjes zal ik met traanogen achter de computer...Hééééél veel sterkte Joepie en baasje, ik en mijn konijn Teigetje staan - net als een heleboel anderen -achter jullie!Groetjes Milton
Sher Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Ik begin er langzamerhand vanuit te gaan dat Joepie het gaat halen. Dat de myomen gaan indrogen, betekent toch dat het lichaam bezig is terug te vechten. Hij doet het niet meer alleen op wilskracht.
milton98 Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Ik denk precies hetzelfde als Sher. ik denk dat hij het haalt.Wij blijven hem steunen!
Jeannine Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Er draaien zoveel duimen overuren en hij kan lekker genieten van zijn (en jullie) vakantie. Tuurlijk haalt hij het , dat moet gewoon, het mag nu gewoon niet meer fout gaan!!! Kom op Joep, klim nu maar langzaam vanuit je diepe dal weer omhoog. stapje voor stapje. We zijn blij met ieder klein stapje vooruit.Hij zit er wel comfortabel bij hoor in zijn vakantieverblijf!Fijn dat je ons op de hoogte houdt!
PaulaW Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 lijk me echt vreselijk om je konijn zo te zien arme joepmaar gelukkig gaat het elke dag iets beter met hemook ik denk dat hij het gaat halen hoor kom op joepie ga zo door hoor
Boefje Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 zet hem op Joepie!! Gaat goed komen!!
tamara29 Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Jeetje hij ziet er inderdaad nog erg uit maar zoals ik lees zit hij toch langzaam in zijn herstel nu en kan het lijkt mij nu alleen maar beter worden.Hij heeft behoorlijk wat gegeten zeg je dan zal hij zichzelf ook wat minder misselijk voelen en dat is ook al een goed teken.Hij is al zo'n eind de meeste konijnen waren er niet meer maar omdat Joep een echte vechter is en Joep een stel goede baasjes heeft getroffen die zo goed voor hem zorgen is hij al heel ver om deze virus uit te roeien uit zijn lichaam.Wat een heerlijk plekje heeft Joepie op vakantie dat doet zo te zien en horen hem toch ook wel goed.Wij blijven hier ook door duimen tot Joepie helemaal hersteld is.Nogmaals mijn complimenten voor jullie voor hoe jullie het doen voor Joepie echt top ik had nooit verwacht dat Joepie er nu nog zou zijn omdat je het dagen geleden nog wou opgeven en dat je door onze tips en je eigen gevoel het gelukkig niet gedaan hebt waardoor Joepie er nu nog is en zoals mijn gevoel zegt het ook gaat redden en goed zal herstelen.Geniet van je vakantie en van elke vooruitgang die je ziet bij Joepie en bedankt dat je ons op de hoogte houd.Groetjes,Tamara.
pluis04 Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 echt super dat hij goed heeft gegeten mij gevoel zegt dat hij het gaat halen hij is nu al zo ver zou fijn voor hem zijn als zijn oogjes wat open gingen zodat hij wat kon zien.nog 2 spannende dagen we duimen gewoon nog lekker door.
joepie Geplaatst: 18 september 2011 Auteur Geplaatst: 18 september 2011 volgens mij gaat het de eerste week slecht, de 2de week zie je myxomen...de derde week stabiel en dan gaat het beter...nou we gaan nu naar de 3 weken en hij is stabiel......dan zou het vanaf nu zo ongeveer steeds stapjes beter moeten gaan...En nogmaals, die ziekte heeft hem heel erg toegetakelt....dus voor zijn mooie koppie terug is zijn we wel een maandje verder hoor......ben nu al lang blij met ingedroogde plekken of een korstje :-0ook vandaag tot nu toe eet hij lekker....wel heel selectief hoor, echt alleen wat hij wil....wortelloof, paardebloembaadjes, wilg.....soms wortel, bamboe.........hooi eet hij wel steeds wat sprietjes van....hij heeft idd een prima plek....we hebben ons eetgedeelte er voor op moeten geven...!!!! Die joep!!!Ik hoop dat jullie gelijk krijgen!!! Ik duim het hardst!!
Polomeisje Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Het scheelt natuurlijk dat je hem heel snel bent gaan behandelen.En dat hij nog steeds eet: fantastisch!Heb je daar ook duizendblad in de buurt? Schijnt eetlustopwekkend te werken en is ook heel lekker.
joepie Geplaatst: 18 september 2011 Auteur Geplaatst: 18 september 2011 geen idee....ken dat niet duizendblad, zal eens googelen!
rabbitmams_miriam Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 je hebt het mooi opgelost met zijn vakantieverblijfje :mdr: en ik vind het zo mooi om te lezen dat hij toch wat meer gaat eten en er nu al kleine stapjes vooruit zijn. Ik blijf voor hem duimen. Ik vind joepie een topkonijntje met een ontzettende wilskracht en een ontzettend volhoudend vrouwtje, comlimenten hoor want jij sleept joepie er wel doorheen. TOP :cool::cool:En voor joepie: zet hem op lieverd, dit moet gewoon goed komen!
pluis04 Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 laat hem maar lekker eten wat hij lekker vind zelf als je ziek bent dan heb je ook niet overal zin in.lekker dat jullie nu de 3e week in gaan.hebben jullie nog leuke dingen gedaan op vakantie?
joepie Geplaatst: 18 september 2011 Auteur Geplaatst: 18 september 2011 hoi!!jahoor wij doen zeker leuke dingen....de kindjes liggen nu net op bed en hebben de hele middag tot een uur of 1915 mogen zwemmen....toen nog voor de openhaard boekje lezen en nnu lekker slapen..Vanmiddag ook nog op de waterfiets geweest en vanmorgen gespeelt in een overdekt speelcentrum...morgen weer een dag met zonneschijn dus ook die dag vullen we weer leuk in!!joep krijgt steeds alle aandacht als we weer terug zijn...zo ga ik zo weer wat bijvoeden....en hem bij me nemen.....en me man gaat nog wilgentakjes halen voor hem!morgen weer een update.....owja.....ik zie wel wat vaker blindedarmkeutels liggen, die zag ik voorheen nooit....is dat erg???
Fluf en Tinus Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Blindedarmkeutels bevatten noodzakelijke voedingsstoffen en volgens mijn kkda moeten konijnen ze wel binnenkrijgen... Als het lukt zou je (vies klusje, maar ja) ze aan Joepie kunnen proberen te voeren op iets lekkers. Toen Tinus ziek was moest ik dat ook doen, juist omdat het goed is voor de weerstand en darmstelsel van het konijn.Misschien heeft iemand anders nog wel andere tips, anders morgen misschien toch even overleggen met je eigen da...Beterschap maar weer! PSInmiddels hebben bijna alle BB-ers RSI van het duimen, maar we gaan gewoon door, hoor
michaela23 Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Ik heb je hele topic gevolgd, maar nog niet eerder gereageerd. Maar ik wil even zeggen dat ik diepe respect voor jullie heb dat jullie je zo goed in zetten voor Joep, en dat jullie hem niet zomaar opgeven. Ga zo door, en Joep, zet hem op, kerel. Je kunt het!
teddytjes Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Och gussie, heb net je foto's van gister gezien. Wat ziet t manneke er toch uit :(Maar wat heb je een mooi huisje voor m geregeld zeg! Top hoor.Zet m op en een knuffel voor Joep!
Boefje Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 blindedarmkeutels prakken en in een spuitje met wat dwangvoer doen.. meestal eten ze de blindedarmkeutels niet vrijwillig als t niet rechstreeks is.. jakkes.. goor om over te praten, maar ja ik heb t altijd via spuitje met dwangvoer gedaan.
Boefje Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Oh ja en t kan ook zijn dat hij zijn blindedarmkeutels laat liggen omdat hij misschien nu juist teveel eten krijgt? Snap dat je alles aanbiedt wat maar kan.. soms als je zoveel verspreid op de dag aanbied dan denk je dat hij weinig heeft gegeten maar misschien ook wel juist teveel.
Polomeisje Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Ik denk niet dat het komt omdat hij teveel krijgt, maar omdat hij geen zin heeft om ze op te eten. Net als dat hij geen brokjes eet nu. Joël liet ze tijdens zijn ziek-zijn ook steeds vaker liggen. Goed idee om ze in het dwangvoer te stoppen.Houdt hij dat trouwens een beetje binnen?
joepie Geplaatst: 19 september 2011 Auteur Geplaatst: 19 september 2011 dwangvoer wil hij niet meer...eerst lukte het me prima maar nu wordt het meer strijd dus ik wil dat achterwege laten...en ja ik bied hem meerdere keren per dag eten aan.......maar in totaal lang niet zoveel als hij altijd deed....ik denk dat het ook de zin is die ontbreekt omdat hij ook alles aangerijkt wil krijgen ipv dat hij zelf eet.....zijn neusje vind ik nu wel meer snotterig, maar wellicht goed dat het wat loskomt!!? maak zijn neusje ook meerdere keren per dag schoon met een zoutoplossing....hoe dan ook..........vandaag DAG 18!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gwentje Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Zet hem op baasje & Joepie meerdere konijnen met myxomatose waren volgesmij nu al dood.Zet hem op Joep!
rabbitmams_miriam Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 en als je de biks wat oplost in water dat ie het zelf een beetje kan eten, zou dat helpen om iets meer naar binnen te krijgen wat eten/dwangvoer betreft? Kan me voorstellen dat hij het wel een beetje zat aan het worden is, is ook al een hele tijd aan het vechten voor zijn gezondheid :yes:
joepie Geplaatst: 19 september 2011 Auteur Geplaatst: 19 september 2011 hij eet gelukkig wel hooi en snijhaver, wilgentakjes, paardebloem, munt, basilicum, wortel en loof...dus best oke toch....in de natuur hebben ze ook geen biks...zolang hij zijn hooi en snijhaver maar eet, zit lekker vol ruwe vezels....hij heeft net ect weer behoorlijk goed gegeten...
rabbitmams_miriam Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 oh dan maakt het niet zoveel uit toch, als hij maar genoeg binnen krijgt. kan me best voorstellen dat hij het ook een beetje zat wordt dat dwangvoeren ;-)
Aanbevolen berichten