Ga naar inhoud

gekotst


LoLaV

Aanbevolen berichten

Mijn vlaamse reus van 12 weken en 3,1KG heeft net (ik denk een half uur terug ofzo?) gekotst.

Het was zacht geel en niet doorzichtig. Het enige wat veranderd is, is dat hij nu biks met iets anders krijgt.

(geen echte verrassingsvoer, maar wel van de supermarkt met wat extra.)

Hoort dit? Issie ziek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is uniek.. Zo ver ik weet kunnen konijnen niet overgeven, daarom hebben ze zoveel kans op verstoppingen: de haren die ze oplikken kunnen er alleen via de darmen uit...

Maar supermarkt voer is over het algemeen geen goed voer. Dan is Hope Farm Super Trio Rabbit het beste, goedkoopste voer.

Heb je het konijn wel langzaam laten wennen aan het nieuwe voer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het te 'dun' was voor diarree (wat overigens ook waterdun kan zijn), kan het nog urine zijn. Een van mijn eerdere konijntjes had vaak ondoorzichtige (donker)gelige urine (was ooit gebeten door 'vriendinnetje' waardoor urinebuis open heeft gelegen, dat is gerepareerd, maar bleef altijd gevoelig voor blaasontsteking).

Zaten er 'stukjes' in?

Een bezoekje aan de DA (een konijnkundige inderdaad) lijkt me een heel goed idee! Als je het nog een keer vindt, kun je het misschien in een schoon potje proberen te doen (ook al is het dan al vervuild doordat het op de grond heeft gelegen) dan kan de DA zien hoe het eruit ziet. Dan is het ws. veel makkelijker voor hem/haar om te zeggen wat het is dan wanneer je het alleen kunt vertellen.

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedacht me nog: als het braaksel was geweest (wat bij een konijn inderdaad heel onwaarschijnlijk is), dan verwacht je wel stukjes (voer) denk ik (bij andere diersoorten en bijv. mensen), tenzij het echt alleen gal oid is (nadat alle maaginhoud er al uit is, maar dat moet dan helemaal uit de darm komen, nog (steeds) onwaarschijnlijk(er)). Dan is het enige wat ik kan bedenken waterdunne diarree of 'gewoon' urine. Gezien zijn eetgedrag, levendigheid (zegt misschien niet alles) verwacht je geen waterdunne diarree. Maakt hij normale keutels? En zie je weleens urine?

Alleen als het urine is, zou je het vaker verwachten... tenzij hij het normaal op een wc met bedekking doet dat het opzuigt, waardoor je het niet goed ziet, en deze keer niet ofzo???

Veel hooi geven (en wat biks (bijv. SS:) )) en altijd vers water is in ieder geval goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal dan gewoon urine geweest zijn. Urine kan elke vloeibaarheid hebben van water tot drinkyoghurt (dikker kan ook, maar dan is is er meestal wel een calcium probleem), het kan zo doorzichtig zijn als water, maar ook zo troebel als yoghurt en het kan wit van kleur zijn, maar ook alle tinten tussen wit, geel, oranje, bruin en rood.

Alleen als je konijn hebt ZIEN overgeven is er iets heel ernstigs aan de hand. Een konijn kan hooguit een brokje wat in de luchtpijp schiet ophoesten of kokhalzen, maar eten wat eenmaal in de maag zit, kan er, zover ik weet, inderdaad niet meer via de bovenkant uit (of je konijn moet zo goed als dood zijn). Dus meestal als een konijn hoest of kokhalst en er komt wat uit, dan komt dit uit de luchtpijp, en gaat het dus om verslikt voedsel of om slijm van een ernstige infectie zoals snot of longontsteking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .