Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb men ziek konijntje trug in het nest gezet bij de mama maar omdat ze maar 33° temperatuur heeft had ik haar echtra in het hooi en zaagsel gezet lekker warm dacht ik, maar ze springt er constant uit en gaat voor de draad liggen waar het tocht en koud is dus, ze voelde kouder aan dan toen ik ermee naar de da ben geweest dus haar temperatuur is nog lager, zelfs koud achter de oortjes. iemand tips of weet er iemand wat ik kan of moet doen?

Geplaatst:

Ik zou als eerste het zaagsel eruit halen: dit kan schadelijk zijn voor de gezondheid.

Je zou een snuggle safe in het hok kunnen leggen of haar tegen je lijf aan onder je shirt houden.

Geplaatst:

ik kan pas morgen stro in het hok leggen, men vriend heeft nog geen tijd gehad om een baal stro te gaan halen :) was is snuggle safe? maar ik heb haar niet binnen, ze zit buiten met al de rest samen, dus als ik ze trug ga zetten gaat ze trug afkoelen niet?

Geplaatst:

nee helaas geen stro... alleen hooi maar daar springt ze constant tussen uit. een kruik heb ik niet en wij hebben enkel fruitsapbrikken :s kweet het klinkt raar geen plastiek fles in huis hebben maar kheb echt niks pfffff :(

Geplaatst:

Sry dat ik het zeg, maar ik vind het wel heel erg slecht georganiseerd zo met een nest jonge konijntjes..

Dit is de snuggle safe: http://www.zooplus.nl/shop/honden/verzorging_tondeuses/verdere_benodigdheden/warmtekussen/60142 Wat mij betreft onmisbaar..

De enigste optie die je dan nog hebt is het tegen je lijf te houden, aangezien je niets anders in huis hebt. En hoe je dat dan gaat doen als je naar bed gaat? Lijkt me niet veilig om het konijntje mee naar bed te nemen.. Ik zou ze zowiezo naar binnen halen..

Geplaatst:

ben buiten gelopen... maar geen licht te zien denk dat ze weg zijn... het lijkt precies al als ik men beestje niet wil helpen :'( maar kvind echt geen oplossing nu om een fles of kruik te vinden

Geplaatst:

nicky_ the => this men eerste een laatste nest, het was totaal onverwacht en helemaal nie gepland, ik heb vanalles opgezocht over die kleine beestjes, ik heb hier hulp gevraagd. en ook gekregen, kvind deze reactie wel degelijk ongepast hoor! kdoe men best zodat alles goed gaat met die beestjes. als ik iets nie weet ofzo vind ik niet dat je moet zeggen dat ik slecht georganiseerd ben!!! je kan je alleen maar organiseren met een nest als je het verwachte!

sorry dak zone commentaar geef! maar kvind je reactie onterecht! toch bedankt voor je reacties en je hulp

Geplaatst:

Nou, ik heb 2 gezonde volwassen konijnen en toch heb ik alles in huis: bodembedekking, kruik, ice pod, alles. Een nestje wordt niet een volgende dag geboren, dus je had ook zelf voor een kruik/warmte lamp kunnen zorgen voordat ze ging bevallen.

Ik heb van alles minimaal 1 onaangebroken zak op voorraad liggen.

Kleine konijntjes zijn zo teer, zo 'breekbaar'. Dan moet je juist alles in huis hebben om die te kunnen verzorgen bij ziekte..

Hoe gaat dat kleintje nu de nacht overleven zonder kruik, zonder warmte lamp, zonder stro en gewoon buiten? Ik maak me serieus zorgen.

Geplaatst:

Beetje laat, misschien lees je het morgen pas, maar als je ze met zijn allen naar binnen kan halen zou dat goed zijn denk ik. En misschien een handdoek extra op de bodem als je geen plastic fles of snuggle safe oid hebt en als ze niet naar binnen kunnen in ieder geval het hok zo 'afsluiten' dat het niet kan tochten, bijv. door er iets voor te hangen of zetten (plastic zeil/zak (aan de buitenkant), houten of plexiglas plaat oid.

En ik denk dat een nachtje extra met zaagsel op de bodem minder kwaad kan (als ze er toch al in zitten), dan compleet onderkoeld raken (en dan morgen wat anders kopen bijv.)..

Ik weet niet wat fruitsap'brikken' zijn en of die geschikt zijn, maar anders daar warm water in doen? Of desnoods een emmer heet water naast het hok zetten: straalt warmte uit??

Geplaatst: (aangepast)

Als je zo je best doet voor je nestje, dan komen die keiharde negatieve reacties wel erg hard aan en dat kun je er dan net niet bij hebben. Tuurlijk mag je kritiek hebben, maar denk even na hoe je het opschrijft. Ik weet waar ik het over heb want ook wij hebben een probleemnestje gehad. Soms wordt het je allemaal even teveel en zie je het allemaal niet meer.. dan heb je meer aan opbeurende woorden dan aan afkraken.

Wat betreft het ontbreken van stro: hier lees je regelmatig dat konijnen geen bodembedekking nodig hebben in de zomer, en om eerlijk te zijn heb ik met mijn 6 nijnen op dit moment ook nauwelijks stro in huis. Ook een snuggle safe ontbreekt ... dus ik ben ook niet goed voor mijn konijnen?? Sommige situatie's komen onverwachts, daar leer je van , zodat je de volgende keer beter voorbereid bent.

Wat jullie misschien niet weten, maar ik wel, is dat ze haar vakantie heeft opgezegd i.v.m. de zorgen om de kleine konijntjes.

Kom op Sara, moed houden.

Laat de negatieve reacties liggen en probeer wat de doen met de tips die mensen je geven (zoals Toushka) dat doe ik ook!!

aangepast door Jeannine
Geplaatst:

hey allereerst merciekes voor jullie reactie

ik heb het ziek konijntje binnen gehaald en in een hamsterkotje gezet met eronderin een warmtemat en over de draadgedeelte een handdoek gehangen dat de warmte een beetje binne blijft.

eten ((brokjes) heeft ze nog niet staan, ze ligt wel op hooi) omdat ze onderkoeld is en toch niet kan verteren dan. drinken heeft ze wel.

hopen dat ze de nacht overleeft. kheb juist opgemerkt dat ze een snotneus heeft, dus denk dat het toch iets anders is dan coccidiose...

Geplaatst:

jammer genoeg is ze na het posten van de vorige post oook overleden, ze had wat stuiptrekkingen en toen was ze overleden. Hopelijk slaagt het niet over op de rest van de konijnen. We moeten ze preventief behandelen maar hopelijk brengt dat niet teveel stress met zich mee...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .