supergirl Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 hallo iedereenik hoop dat iemand mij kan helpen of wijze raad kan geven.kheb een konijntje 25 dagen, zit nog bij de mama. this een dikkertje, vandaag heb ik echter gemerkt dat hij bijna niet reageert. ik kan hem strelen dan blijft hij zitten ik neem hem op dan sparteld hij niet en als ik hem trug neer zet dan blijft hij plat liggen (maar echt plat precies een vijg) en als hij een poging doet om te lopen dan loopt hij zoals iemand die teveel gedronken heeft. ik ben er net mee naar de DA geweest, ze wist het echter niet juist te zeggen, ze heeft de temperatuur gemeten en die was 33° (veel te laag dus) ze heeft hem een spuitje gezet en ze heeft product meegegeven. omdat ik uit dat nest al 3 jongskes heb gehad (die ik op 7 dagen uit het nest heb gehaald) en die gestorven zijn aan coccidiose denkt de DA nu dat dit jong het ook heeft en dat al de rest incl de mama er ook mee besmet is. wat denken jullie hier van? ik dacht dat hij gewoon verlamd was ofzo. ik weet ook niet als ze eet, ik voel haar ribben toch serieus.alvast bedankt voor jullie reacties
supergirl Geplaatst: 8 september 2011 Auteur Geplaatst: 8 september 2011 nee echt he :( als dit konijntje eraan sterft mag ik er zeker van zijn dat de rest ook naar de konijnen hemel gaat gaan en dat ik dan blij mag zijn als de mama dit overleeft, ik blijf hopen dat het niet die coccidiose is...
JOEPENKOOS Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 Kleintjes zijn nu eenmaal vatbaar ervoor...vooral in de eerste weken en helaas is het meestal dodelijk.Dus je dierenarts kan nog wel is gelijk hebben.Hoe sneu het ook is...maar als dit echt het geval is moet je gaan nadenken of je dit kleintje de leidingsweg wel wilt aandoen.Je kunt natuurlijk ook altijd eerst een second opinion doen....weet niet of je DA konijnkundig is.
supergirl Geplaatst: 8 september 2011 Auteur Geplaatst: 8 september 2011 dat weet ik zelf niet, denk het niet dat mijn da konijnkundig is... hier in de buurt is er denk ik geen die konijnkundig is dan moet ik naar antwerpen denk ik dat het dichtsbijzijnde is...
supergirl Geplaatst: 8 september 2011 Auteur Geplaatst: 8 september 2011 dat weet ik zelf niet, denk het niet dat mijn da konijnkundig is... hier in de buurt is er denk ik geen die konijnkundig is dan moet ik naar antwerpen denk ik dat het dichtsbijzijnde is...
Aniek Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 Klinkt als dikke buikenziekte, maar let wel dat weet ik ook niet op afstand.Maar omdat je zegt het is een dikkertje, vaak de jongen die het snelste groeien hebben hier last van. Ze kunnen niet goed tegen de hoevelheid eiwitten in de darmen. Eten ze al biks? Geef je goed groenvoer bij?
supergirl Geplaatst: 8 september 2011 Auteur Geplaatst: 8 september 2011 ze is 25 dagen en weegt 250gram, af en toe krijgen ze een stukje wortel en een klein stukje appel , ik weet niet in welke maten ze dit opeten of als mam dit opeet. hooi eten ze wel al. en ze krijgen hun juniorvoer. nu ik weet niet als deze er van eet kheb haar nog nooit zien eten eigenlijk
supergirl Geplaatst: 8 september 2011 Auteur Geplaatst: 8 september 2011 jammer genoeg is ze overleden, ze had wat stuiptrekkingen en toen was ze overleden. Hopelijk slaagt het niet over op de rest van de konijnen. We moeten ze preventief behandelen maar hopelijk brengt dat niet teveel stress met zich mee...
pluis04 Geplaatst: 9 september 2011 Geplaatst: 9 september 2011 jeetje toch overleden heel veel sterkte met het verlies
Aniek Geplaatst: 9 september 2011 Geplaatst: 9 september 2011 Hoe en waarmee behandel je ze preventief?Wat voor junior voer krijgen ze hoeveel eiwitten zitten daarin? Over het algemeen te veel klinkt als een teveel aan eiwitten en te weinig gezonde dingen. Hooi en groenvoer en dan geen fruit, maar echt andijvie, witlof, rucola sla (GEEN gewone sla!), wortelloof dat zijn gezonde dingen voor de darmen, juist niet die brokjes waar te veel eiwitten inzitten waardoor ze te snel groeien en de darmen het niet aan kunnen. En natuurlijk wel bergen hooi.
Bianca Geplaatst: 9 september 2011 Geplaatst: 9 september 2011 omdat ik uit dat nest al 3 jongskes heb gehad (die ik op 7 dagen uit het nest heb gehaald) en die gestorven zijn aan coccidiose Jongen van minder dan 18 dagen kunnen geen Coccidiose hebben, want tot die leeftijd zijn ze er immuun voor. Het treft vooral jongen vanaf 6 weken.
supergirl Geplaatst: 9 september 2011 Auteur Geplaatst: 9 september 2011 oei, dan weet ik het niet wat de andere hebben gehad, ze hadden diaree, vielen heel sterk af en stonken echt (vooral de laatste uren dat ze leefde) ik weetniet hoe dat product noemt wat ik ze nu preventief geef. het is een rode vloeistof. hooi eten ze wel maar niet echt veel. ik geef van versele lage cuni junior. ruw eiwit 16,50 procent
Aniek Geplaatst: 9 september 2011 Geplaatst: 9 september 2011 Veel te veel eiwit voor jonge konijntjes... Echt geloof me.. geef ze gezondere dingen zoals ze in de natuur krijgen. Aan bomen groeien tenslotte ook geen brokken vol met eiwitten. Nee, het eerste wat die jonge hupsjes eten is gras, paardenbloembladeren, gezonde kruiden. Dat is veel beter voor hun darmen dan al die eiwitten, groeien ze veel te hard van.
Aanbevolen berichten