Nicole85 Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 (aangepast) Onze Franse hangoor van bijna een jaar heeft ondanks de entingen toch myxomatose gekregen.Zaterdag jl. nog niks aan de hand; zondag dikke ogen en oren opgezet.Direct naar de DA gegaan en daar heeft hij AB spuit gehad en metacam ingespoten. Daarnaast Cavasan oogdruppel.Maandagochtend een dip; duidelijk pijn en niet willen eten.Direct naar de DA voor een metacam pasta en nadat hij die genuttigd had, knapte hij op en wilde hij wat eten (na wat aandringen).Maandagavond weer naar de DA voor de AB spuit.Dinsdag stabiele dag, hij eet zelf na voorleggen voedsel en drinkt uit een spuitje heel goed.Dinsdagavond storm en veel regen, we besluiten hem binnen in de woonkamer te zetten. Een hoop verzet bij hem en duidelijk ontdaan, uiteindelijk legt hij zich erbij neer. Eet en drinkt en gaat goed de nacht in.Woensdagochtend een konijn wat gedeprimeerd is, ruikt aan het eten en doet niks. Wilt geen water uit zijn spuitje.Toch teruggezet in oude hok en begint weer te drinken en eten.Nu woensdagmiddag, nog steeds hetzelfde: eet en drinkt als je het hem aanbiedt en scharrelt wat rond in zijn hok. Wast zichzelf en slaapt erg veel.Hok hebben we dichtgemaakt, zodat het daar warmer wordt. Binnen gaan we hem na zijn reactie gisteravond en vanochtend niet meer zetten.Hij krijgt iedere avond om 18u een AB spuit. Vanavond mag ik die onder begeleiding van de DA zelf zetten (heb ervaring met spuiten) en dan kan ik hem thuis behandelen. Vervoer levert stress voor hem op.Ik weet dat myxomatose in meeste gevallen dodelijk is, ik ben me ervan bewust.Toch doen we er alles aan om hem erdoorheen te slepen. Hij krijgt alle dingen te eten die hij lekker vindt. De eerste dag vond hij gras lekker, daarna loof van wortelen en nu vindt hij bijv wilgentakjes en bladeren lekker.Daarnaast vindt hij een stukje komkommer op zijn tijd lekker.Wat kan ik hem nog meer geven? Zijn er mensen die tips hebben daarvoor? Tot zondag was hij dol op andijvie en spinazie bladeren en daar moet hij nu totaal niks van weten.Ik put veel kracht uit de berichten van konijnen die het hebben overwonnen. Ik ben daarom met name ook geïnteresseerd in mensen die hun bunnie er doorheen hebben gesleept.Alvast bedankt! 7 september 2011 aangepast door Nicole85
Gijssie Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 Jeetje wat vervelend. Ik heb geen ervaring met de ziekte, dus ik kan je niet veel helpen. Hier vinden ze zonnebloempitten, en natuur struktuurmuesli erg lekker. Ik zou gewoon van alles proberen als hij maar blijft eten.Misschien om hem extra warm te houden, een snugglesafe in zijn hok erbij leggen.Ik hoop dat hij het gaat halen. Heel veel sterkte ermee!
FonzieDenise Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 oh wat rot voor jullie.inderdaad zou ik toch iets bij hem in het hok leggen wat hem een beetje warm houd aangezien de ziekte zich minder snel kan vermeerderen bij een hogere temperatuur.probeer hem gewoon vanalles voor te schotelen wat hij maar lekker zou kunnen vinden van witlof tot paprika wortel etc.als hij maar blijft eten en heel belangrijk ook blijft drinken.ik wens je heel veel succes en sterkte en ik hoop voor je dat hij het haalt.
Dollie Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 Ik zou eens kijken of hij Critical Care zo uit een bakje wil eten. Als je het wat dun aanmaakt, dan krijgt hij ook gelijk weer extra vocht binnen.Ik hoop dat je hem er door krijgt. Dat hij ingeënt is geeft al hoop.
jrjsieben Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 Wat vervelend misschien als je SS gaat geven de meeste vinden het geweldigScience Selective RabbitEn warm houden We duimen Wat komt het op het ogenblik veel voor :bad:
PaulaW Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 hier vinden ze verse kruiden het einde en wortelloofdie rotziekte komt inderdaad veel voor hier op bb is nog iemand met een FH die deze ziekte heefthaar nick name is joepie misschien kinnen jullie wat ervaring uitwisselenik hoop dat je fh het gaat redden heel veel sterkte
Fluf en Tinus Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 Allereerst heel veel sterkte en succes met de verpleging. Hopelijk komt hij erdoor. Die kans is gelukkig groter omdat hij geënt is.Wat voedsel betreft lijkt het soms alsof konijnen precies weten wat goed voor ze is als ze ziek zijn, dus wat je zou kunnen doen is een bakje met verschillende dingen aanbieden om te kijken wat je konijnen eruit haalt en dat dan in grotere hoeveelheden geven.Je zou verse kruiden kunnen proberen (munt, selderie, peterselie, basilicum) en momenteel zijn er ook verschillende groentes die niet heel prijzig zijn. Wel rustig aan opbouwen als het konijn het niet gewend is (broccoli, witlof, paprika, tomaat). Om hem extra te verwennen en z'n eetlust op peil te houden zou je ook fruit kunnen geven. Normaal is dat niet zo gezond vanege het suikergehalte, maar op dit moment is het belangrijk dat hij blijft eten. Denk aan stukjes appel, een druifje, plakje banaan...Meer tips heb ik niet, maar er zijn vast BB-ers die je verder kunnen helpen. In ieder geval wordt er geduimd voor de myx- patientjes en hun verzorgers!
Dollie Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 Zou je missschien een melding in dit topic willen maken? Om andere mensen te waarschuwen.http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?7415-Myxomatose-en-VHS-uitbraken
joepie Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 hoi!Joepie is idd ook een fh met myx.....al bijna een week....We doen er ook alles aan, zijn ogen zitten dicht, ziet nauwelijks nog, krijgt pijnstilling en ab...Veel groente en kruiden en ik help met drinken...Lekker hooi gekocht met rozen voor hem....Ik weet niet hoe het gaat aflopen....Ook hij is geent....Heel veel sterkte meis...
Gwentje Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 Wow! Wat komt opeens myxomatose heel vaak voor.. Heel veel sterkte! Ik hoop echt dat jullie het redden!
joepie Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 niet te geloven he, je wordt er bang van...
rabbitmams_miriam Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 ja, je hoort het nu echt veel..........heel veel sterkte!!
Dollie Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 Mag ik vragen wanneer hij precies ingeënt is?
teddytjes Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 Allebei erg veel sterkte en beterschap met jullie nijnen. Hoop echt dat het goed gaat aflopen.Verder heb ik geen ervaring met deze ziekte en kan dus ook niet echt tips of advies geven.Sterkte ermee!
joepie Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 thx!!!!Hebb net een bak eten klaargemaakt.....heb de supermarkt leeggekocht.....even denken.....WitlofblaadjesandijviepaprikableekselderijwortelloofbasilicumpeterselierucculaeikenbladslaGeloof dat dat er allemaal in zat, echt een behoorlijke bak....en wat extra water erover heen.....bijna..........................................alles op!Oke nu ligt hij voor pampus........echt helemaal op is het mannetje nu maar dat ie zo nog even kan vin dik heerlijk om naar te kijken!!
Dollie Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 Aan beide dames, misschien is het ook een idee om tijdelijk Science Junior te gaan geven? Hier zit meer energie in en de brokjes worden vaak net iets makkelijker/sneller gegeten door zieke konijnen.
Nicky_the Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 Wanneer was je konijn ingeent?Beterschap!
joepie Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 ja dat heb ik gisteren gelijk besteld en wordt morgen bezorgd....had gevraagd of ze dat wilde doen zo snel ivm joepie....dus morgen ss hier, hopelijk eet hij dat ook lekker want naast zijn groente en hooi eet hij nauwelijks biks.....toch fijn idee als hij dat ook binnen krijgt!
Nicky_the Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 Waarom negeer je de vragen over wanneer je konijnen geent zijn?
Dollie Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 Waarom negeer je de vragen over wanneer je konijnen geent zijn?Het kan aan mij liggen, maar ik zie nog geen reactie van Nicole sinds die vraag gesteld is?Overigens stelde ik die vraag niet omdat ik twijfel of ie wel ongeent is ofzo, maar omdat het voor mensen die hun nijnen vaccineren natuurlijk van belang is ivm periode tussen 2 vaccinaties.. Ter verduideliiking..
joepie Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 wilde je dat wten over joepie....die is gewoon geent hoor toen hij 7 weken was....
Dollie Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 En dat stond ook in jouw topic, dus ik snap de reactie van Nicky_the niet. Nicole85 is ook niet meer online geweest sinds gistermiddag en heeft de vraag waarschijnlijk nog niet eens gelezen.
Nicky_the Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 Ow oeps.. Sry.. Ik was even in de war Maar hoe oud is Joep dan nu?En nog aan TS: hoe lang terug is jouw nijn geent? Ik ben namelijk benieuwd met hoe het nu zit: hoe lang de enting nu echt werkt..Vandaar..
Aniek Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 Bah zeg verschrikkelijk, myx is echt een rotziekte.Vraagje voor Joepie als dat mag, is hij bij jou ingeent of bij de fokker? Want dat is echt een hele korte werkingsduur zeg... dat heb ik nog niet eerder mee gemaakt dat ze zo ziek werden wel 5 tot 6 maanden na de enting.
Aanbevolen berichten