Iloverabbits Geplaatst: 5 september 2011 Geplaatst: 5 september 2011 hallo,mijn konijn is 3,5 maand en is sinds een paar dagen af en toe aan het piepen en ik hoorde hem ook 'niezen'.ik kan niet duidelijk vinden wat er aan de hand is.Hij is actief, eet en drinkt gewoon, gewone afscheiding, dus verder merk ik niks aan hem.kan iemand mij helpen, zou ik ook met deze klachten naar de da moeten ?groetjes mij
Iloverabbits Geplaatst: 5 september 2011 Auteur Geplaatst: 5 september 2011 ik heb uiteraard wel gecontroleerd op natte neus en natte pootjes, dat heeft hij niet!
Kiekeboow Geplaatst: 5 september 2011 Geplaatst: 5 september 2011 Wat voor bodembedekking gebruik je? Mijn konijn Snoozy hoorde ik in het begin ook vaak niezen, gebruikte toen nog zaagsel in haar hok. Ik las hier dat het door zaagsel kon komen en ben toen meteen overgestapt op een andere bodembedekking. Heb haar daarna eigenlijk niet meer zo horen niezen.
Nicky_the Geplaatst: 5 september 2011 Geplaatst: 5 september 2011 Konijnen kunnen ook niezen door stof. Je kunt het beste het hooi even buiten het hok uit stoffen en stofvrije bodembedekking gebruiken zoals bijvoorbeeld hemparade / aubiose / hennepvezels.
JOEPENKOOS Geplaatst: 5 september 2011 Geplaatst: 5 september 2011 Neusje en pootjes kunnen ze schoonmaken.En de tips van de andere dames zijn hele goeie:DMaar ik zal Toch even naar de DA gaan om Snot uit tesluiten.
Iloverabbits Geplaatst: 6 september 2011 Auteur Geplaatst: 6 september 2011 ik zal het zaagsel en hooi uit het hok halen en verlopig even alleen stro gebruiken, haal dan gelijk wel even elke dag de uitwerpselen weg anders krijgen we straks nog een ander probleem.ik weet niet of we naar de da gaan ik wacht dit dan eerst nog 2 dagen af.
Iloverabbits Geplaatst: 6 september 2011 Auteur Geplaatst: 6 september 2011 en ja hoor ik hoor er nog eentje een vrouwtje van 3 jaar vanavond gelijk maar even naar de da. :(
jack en olivia Geplaatst: 6 september 2011 Geplaatst: 6 september 2011 ik had ook een konijn, piepen en niezen maar geen natte vieze neus, maar toch snot!! goed dat je het laat checken, je kan ook bijv stoffig hooi en stro met een planten spuitje licht nat maken zo kan het misschien de irritatie verlichten!
Iloverabbits Geplaatst: 6 september 2011 Auteur Geplaatst: 6 september 2011 oke bedankt voor de tip! ik heb het lichtjes nat gespoten. Ook gaan we vanavond even lang de da om te kijken wat het nou precies is
Iloverabbits Geplaatst: 6 september 2011 Auteur Geplaatst: 6 september 2011 net naar de da geweest zegt dat het er wel zit in een mega vroeg stadium dus gelijk kuurtje voor alle 4 de nijntjes voor de zekerheid.durf het eigenlijk niet zo goed te geven aan m'n misschien zwangere konijn dus hebben maar 0,2 ml gegeven dat ze toch iets binnen heeft. iemand nog tips om het spul via de mond naar binnen te krijgen?
JOEPENKOOS Geplaatst: 6 september 2011 Geplaatst: 6 september 2011 Als ze groente zijn gewend dan kun je het op de groente geven.
Toushka Geplaatst: 6 september 2011 Geplaatst: 6 september 2011 Ik neem aan dat je antibiotica hebt gehad. Deze moet je niet 'een beetje' geven (aan je misschien zwangere konijn). Dan helpt het waarschijnlijk niet (voldoende) en kun je resistentie opwekken van de bacterien (en gaat het steeds minder goed werken). Ik bedoel het absoluut niet vervelend hoor, maar ik zou even bij je DA navragen of zwangere konijnen dit mogen hebben/wat zijn/haar advies is.Ik heb weleens iemand gehoord die medicijnen op een stukje gedroogd brood gaf (als ze dat lekker vinden) of natuurlijk met een spuitje in de mond (maar geeft vaak stress, maar als het moet dan moet het).
Kiekeboow Geplaatst: 6 september 2011 Geplaatst: 6 september 2011 Je kunt het eventueel ook over haar biks heen druppelen, dat heb ik bij mijn konijn ook gedaan toen hij antibiotica moest en hij at zijn hele bakje leeg:) Succes!
Iloverabbits Geplaatst: 7 september 2011 Auteur Geplaatst: 7 september 2011 we hebben doxoral meegekregen en zag net op internet dat je het niet tijdens de dracht mag gebruiken dat doe ik dus maar nog even niet. het was weer een hele ramp om het naar binnen te krijgen, 1 beet op het ding en kon het zo naaar binnen spuiten maar de rest wilde het egt niet -_-nu maar hopen dat ze het via hun eten binnen krijgen heb het er nl opgespoten.
Nicky_the Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 Als je het op het eten spuit, moet je elk konijn appart laten eten, anders weet je nog niet welk konijn hoeveel binnen heeft gehad!Normale stro is ook stoffig. 1x nat spuiten helpt daar niet tegen Je zou ook gedroogde enchinacea kunnen geven.Beterschap!
Iloverabbits Geplaatst: 7 september 2011 Auteur Geplaatst: 7 september 2011 oke bedankt ja we hebben 1 stel en 1 stel in wording dus 2 apart en 1 gezamelijk eten. net weer allemaal gegeven ging beter allemaal via het spuitje naar binnen gekregen.
Aanbevolen berichten