Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik ging rond 18:30u het hok van de konijnen vegen en toen zag ik dat er normale keutels lagen maar ook een stel hele kleine keutels.

wanneer krijgen ze ook alweer kleine keutels?

ik heb ze allebei even appart gezet in een kooi omdat ze met tweeen zitten en ik niet weet van wie de kleine keutels zijn.

ze zijn voor de rest wel gewoon normaal als anders en kwamen allebei ook meteen op het eten af.

ook heb ik ze allebei gewoon zien drinken en rennen gewoon net als anders door de ren.

ze hebben niks bijzonders op vandaag en gisteren alleen hooi en biks ook geen groente omdat een bij mij elke keer dan zachte keutels krijgt dus groente krijgen ze maar af en toe.

Geplaatst:
Groenten moet je ook niet af en toe geven. Of iedere dag of helemaal niet. Daarvan krijgen ze dus problemen met de ontlasting. ;)

Af en toe een postzegeltje zou geen kwaad kunnen mits het konijn goed tegen groenten kan..

Geplaatst:

Ik heb begrepen dat het aan een te kort aan hooi komt.

Hooi is de belangrijkste voeding. Daarom begin ik zelf ook altijd met een pluk hooi zodra ik 's morgens wakker wordt.

Ze vallen daar dan alle 4 op aan (het hooi dat er nog ligt van de avond er voor, laten ze links liggen. Waarschijnlijk heb ik verwende krengen die het alleen vers willen).

Pas even later geef ik biks en weer wat later geef ik groente.

En dat herhaal ik 's avonds.

Vlak voordat ik naar bed ga, geef ik nog een hele lading hooi, voor de nacht.

Zorg dus voor voldoende hooi en geef dat eerst, dus voordat je het "gewone" voer geeft.

Geplaatst:

dan denk ik dus dat het van kanina is want die eet helemaal geen sprietje hooi

daarom moet ze ook elke 6 weken geholpen worden aan haakjes

alleen het rare is dat ik dan net als vanmorgen als ik ga kijken dat ze dan weer wel gewone keutels heeft en dan eind van de middag weer kleinere.

ik heb ze nu maar weer bij elkaar gezet want ze missen elkaar dan echt.

Geplaatst:

Mijn konijnen zijn een tijd lang ziek geweest. Sinds ze geen dwangvoeding meer krijgen en zelfstandig eten, eten ze super veel hooi. Nu vind ik vooral overdag af en toe wat kleinere keuteltjes. Ik weet ook niet van wie het komt, maar ze eten beiden heel veel hooi (2,5 kilo per 2 weken).

Ik maak me er eigenlijk niet zo druk om, zolang ik maar niet alle keutels zie verkleinen of ik minder keutels zie of een andere vorm keutels etc.

Geplaatst:

Als de keutels er anders uitzien dan de andere keutels, heel donker en zacht, dan zijn het waarschijnlijk blindedarmkeutels. Die worden normaal gesproken direct weer opgegeten, daarom zie je ze nooit. Als ze blijven liggen, kan er inderdaad iets mis zijn.

Je kan proberen om ze alsnog bij je konijnen voor hun neus te houden en te kijken of eentje ze opeet. Van dat konijn zijn ze dan.

Het kan ook een teken zijn dat ze teveel voer hebben heb ik ooit eens opgevangen. Dan krijgen ze zoveel dat ze die keutels niet meer opeten. Dus als ze volgens jou allebei goed (en veel) eten, kun je proberen om de hoeveelheid te verminderen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .