Ga naar inhoud

vraagje mbt echinaforce


rabbitmams_miriam

Aanbevolen berichten

Nou zie ik hier regelmatig vermeld dat je echinaforce kunt geven om de weerstand een beteje te verhogen. Ik neem aan dat jullie de gewone echinaforce tabletjes bedoelen en niet die met een smaakje?

Mijn nijntje draait zich om als ik met zo`n tabletje aankom dus ben benieuwd hoe jullie die naar binnen "werken" bij jullie nijntjes want hier zien ze ze totaal niet als snoepjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef gewoon gedroogde of verse echinacea.. Dat vinden ze heerlijk en werken ze zo naar binnen.. Het gaat namelijk om die plant die zou helpen om de weerstand te verhogen. De tabletjes zijn meer gemaakt voor menselijk gebruik: wie gaat er nu de echinacea plant naar binnen werken?

De tabletten bevatten ook bepaalde toevoegingen die wellicht geen kwaad kunnen voor een konijn (weet ik niet), maar ook niet natuurlijk zullen zijn voor een konijn..

Ik kan je dus niet helpen.. Succes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat dierenkruiden.nl ze gewoon heeft. Mij is overigens aangeraden om tabletjes te geven als er echt een reden is om de weerstand omhoog te willen hebben (bij mijn konijn regelmatig snot) waarom weet ik niet precies meer, dat kan ik nog wel even voor je opzoeken straks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok dan ga ik er achteraan, of via intenret of via een natuurwinkel. Thanx voor jullie reactie.

"Dollie" ik weet dat je dat niet zo maar moet geven, jordi heeft last van kleine verkoudheid, zit ook al aan de ab maar ik wilde hem beetje op weg helpen met de weerstand opbouwen, vandaar deze vraag.....

aangepast door rabbitmams_miriam
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tijdelijk tabletjes gegeven toen er 1 longontsteking had. Deze werkte ze gelukkig wel naar binnen als snoepjes, ze trok ze altijd altijd mijn handen. Jammer dat dit bij jou niet lukt, maar volgens mij mag je ook de druppels geven, dit is misschien ook wel makkelijk te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok dan ga ik er achteraan, of via intenret of via een natuurwinkel. Thanx voor jullie reactie.

"Dollie" ik weet dat je dat niet zo maar moet geven, jordi heeft last van kleine verkoudheid, zit ook al aan de ab maar ik wilde hem beetje op weg helpen met de weerstand opbouwen, vandaar deze vraag.....

Ik zie dat het er een beetje vreemd staat, maar wat ik bedoelde te zeggen.. Mij is aangeraden om, wanneer je de weerstand van je gezonde konijnen nog wat wil ondersteunen, je best de plant zelf kan geven, maar dat het effectiever is om de tabletjes te geven wanneer een konijn het daadwerkelijk 'nodig' heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Get the premium brands if you can, with herbs you really do get what you pay

for. I personally use A. Vogel, as they use the entire flower, not just the

'important' bits. This method has not been confirmed to be better with

enchinacea yet, but it has been proved with a couple of other products that this

gives better results. As a general rule, stay away from 'standardised' extracts

if you can, these often just use the 'important' bit of the plant, when often

other parts of the plant help with absorbtion etc.

Independant Health

food shops will order in things that they dont stock for you. Other good brands

of supplements include: The Health Store, Solgar, Biocare, Viridian (be careful,

I think viridian standardises).

Heres some info on

echinacea:

Echinacea is commonly available in these

forms:

tablets

alcohol tincture

non alcohol tincture

throat

spray

sweets

whole herbs

In a chidrens syrup with other

vitamins

the alcohol tincture contains the same amount of alcohol that

would be made by your own body when digesting a slice of brown bread or a

banana. It is the most effective way of using echinacea, as it is absorbed into

the blood faster and works a lot faster. The short term effect is greater,

however the long term effect is the same as using the other

types.

Echinacea is not an immune STIMULANT like many people think. It is

an immune SUPPORT. This means that there are no ill effects of using it

continuously without breaks. People were advised to take breaks in the past,

when it was thought to be a stimulant, however it has been proven there is no

need. This means that you cannot overdose. However this does not mean you should

take loads, as the echinacea can only do so much, and after this level it doesnt

do any more. So if you take the reccommended allowance each day you will get the

same effect as taking 3 times the reccommended allowance each

day.

For rabbits I think tincture in the water, ground up tablets (if you can

make sure they'll eat it, smear it on a banana etc) or whole herbs would be

ideal. Bear in mind the herbs are nowhere near as strong as tablets, tincture

etc. so as your rabbit has an actual problem I would reccommend a tincture or

tablets. An alcoholic tincture is the most effective, however they do taste

worse so may not be a great choice for bunnies, unless it is very diluted in

water. You can get the non-alcoholic tinctures but these are harder to get.

PS... just a cool fact - echinacea can cure rattlesnake bites.

Dit advies heb ik eens gekregen :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Dollie": ah zo , nou maakt niks uit toch. Ik geef sowieso niet snel iets qua "medicatie op natuurlijke basis" alleen als ik het echt noodzakelijk acht maar ik dacht slim te zijn met dat tabletje, die andere 2 hadden het waarschijnlijk uit mijn vingers getrokken , die eten alles wat ik aanbied, jordi is wat voorzichtiger met mijn handen omdta ik hem nu 2x daags moet vangen voor de ab en dat is niet zijn favoriete hobby :P. Denk dat ik wat handigheid moet krijgen anders verkruimel ik het tabletje wel en stop het in een stukje wortel.

Bedankt voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik heb mijn konijn ook al een poosje aan de echinaforce, hij was sinds de winter al een beetje lamlendig, slecht eten, soms een hele dag sloom, vh zomer kreeg meneer ook nog eens een schurft Ć©n schimmelinfectie. Las op deze website over echinaforce. Heb een fles gekocht bij de drogist.

Voor een mens is het (uit mn hoofd) 60 druppels vermengd met een beetje water(puur is echt heeeeel vies!!). Heb beetje gerekend en heb mijn konijn 5 druppels + water gegeven(hij weegt 2 kg).

Ik heb de 1e keer 5 druppels in een bakje gedaan en met zo'n klein spuitje vd DA opgezogen, zo kon ik zien hoeveel ik elke keer uit de fles moest halen. Daarna tot 0,5 aangevuld met water(0,5 is ook vaak wat mijn ko's aan pijnstiller o.i.d krijgen, dus daar ging ik ook maar vanuit).

Het werkt perfect! Hij knapte hard op, ook vanwege de behandeling voor de schurft. Hij werd weer lekker actief en begon weer beter te eten. Mijn DA vond het een goed idee van die echinaforce, ik gaf het 2x per dag. Nu hij weer redelijk de oude is, bouw ik af met 1x per dag, totdat meneer straks door zijn verharing is.

LET OP!! Echinaforce moet je niet het hele jaar door geven, maar echt alleen als kuur, anders werkt het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je echineaforse tabletjes geeft zijn dat die van junior daar zit een smaakje aan en daar zijn ze verzot op.

Je geeft het inderdaad als kuur en 1 tabletje per dag.

Je geeft ze ook alleen als ze weinig weerstand hebben.

Ik wist niet dat je ook gewoon alleen de kruid echineaforse kon kopen.

Bedankt voor de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vraagje. Mijn ouders hebben een Echinacea plant in de tuin staan (Echinacea purpurea). Weet niet 100% zeker of ik de link mag plaatsen, maar dit is hem: http://www.missouriplants.com/Pinkalt/Echinacea_purpurea_page.html. Mag ik daar zo blaadjes van aan mijn konijnen geven of beter gedroogd oid? (Niet dat bepaalde delen (als ze vers zijn) giftig zijn ofzo?)

En misschien heb ik het niet goed gelezen, maar die tabletjes waar jullie het over hebben, zijn dat 'gewoon' tabletjes van de drogist (eigenlijk voor mensen)?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tamara29 of misschien Dollie, zou je kunnen laten weten wat er allemaal in die tabletjes zit (ook aan toevoegingen)?

Ik wil ze niet iets geven dat ze niet mogen (maar als jullie ze eerder gebruikt hebben, denk ik dat het niet heel schadelijk is). In de winkel zag ik alleen junior met vitamine C en frambozensmaak (maar op internet wel zonder vitamine C en met sinaasappelsmaak).

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

[TABLE]

[TR]

[TD]9dyt-xu_OlIZcpCElBoZGB1gKd-zpmIN9rZ7Hioup4tco1J4E_lKfpe4irc7R7t8ak9ImX_CBeBy-4NNr-rEQYOBFcZme-vYQauY5LFS0VBM5GvRX4a9Vcj0m8kWN1TJJuwONoVlgN7Txpi-FltSkwKwwg91uc8r8_8CW7SWKAqhbs7y2uGH8GcH5gG7NlB1Ea9Ug8J0cB8Wg8aKSIbpgBhdKZE2zciQCQ

[/TD]

[TD][h=1]A. Vogel Echinaforce Junior met Vitamine C kauwtabletten 40st[/h]

ā‚¬ 9 nieuw van 14 verkopers

Echinaforce junior + vitamine C is een zuiver natuurlijk product voor het onderhouden van de weerstand van kinderen vanaf 2 jaar. De vrolijke kauwtabletjes verhogen de weerstand op een heel smakelijke manier. Ze hebben namelijk een lekkere, vernieuwde frambozensmaak en bevatten geen conserveringsmiddelen. Om de weerstand extra te ondersteunen, bevatten de kauwtabletten vitamine C (50% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid).

Deze heb ik voor de konijnen.

Ik ben een FH fokster en had hier een fransoos met best weinig weerstand, regelmatig niezen.

Ik had hier ook een vlaam met weing weerstand door ondervoeding.

Ik heb ze beiden deze tablatjes gegeven en het gaat super met ze.

Je moet ze niet meer dan 1 tabletje perdag geven en niet te lang als een kuurtje geven zeg maar.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .