FireAndIce Geplaatst: 13 september 2011 Auteur Geplaatst: 13 september 2011 (aangepast) Update...morgen is de laatste kuurdag,maar Spetter heeft sinds zondag wel weer niesaanvallen en beetje snot in z'n neus Dan toch maar weer teruggaan met nijn naar de DA?Het ging juist zo goed!:arf: 13 september 2011 aangepast door FireAndIce
Niek Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Als hij nog altijd last heeft van snot zou ik even terug naar de DA gaan.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 zou ik wel doen, ik had hetzelfde en ik moest de kuur met een paar dagen verlengen. Gewoon even laten checken bij d dierenarts
Niek Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Als ik me niet vergis moet de medicatie zelfs nog 3 dagen doorgegeven worden nadat de snot weg is. Stop je te vroeg heb je kans dat het weer terug komt.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Als ik me niet vergis moet de medicatie zelfs nog 3 dagen doorgegeven worden nadat de snot weg is. Stop je te vroeg heb je kans dat het weer terug komt.mooi dat je dat even vermeld, kan ik die info meenemen aanstaande vrijdag :mdr:, thanx
FireAndIce Geplaatst: 14 september 2011 Auteur Geplaatst: 14 september 2011 Ok,ik ga dus morgenochtend naar de DA terug,vraag ik het ff. Spetter is echt weer zielig...hij ligt ook erg veel.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 15 september 2011 Geplaatst: 15 september 2011 oh wordt hij lusteloos? Lijkt me inderdaad even goed om navraag te doen dan, anders kun je straks weer helemala opnieuw beginnen. Hoop da thet meevalt allemaal.....Ik ga morgenvroeg terug voor check up voor het weekend
FireAndIce Geplaatst: 15 september 2011 Auteur Geplaatst: 15 september 2011 (aangepast) Hij eet en drinkt gelukkig nog wel gewoon goed!Hij ligt vast ook vaak omdat het niezen erger wordt bij inspanning.Vanmiddag krijgt bij een AB injectie die hij maandag dan weer krijgt!Arm Spettertje :-( 15 september 2011 aangepast door FireAndIce
FireAndIce Geplaatst: 15 september 2011 Auteur Geplaatst: 15 september 2011 Net terug van de DA.Het was er erg warm en ze waren aan de straat bezig,herrie dus! :-(Hij heeft z'n 1e injectie gekregen,vreemd genoeg heeft ie de hele weg naar de DA en terug niet geniest!Maandagmiddag half 2 weer terug voor de 2e injectie.Ik hoop dat Spetter nu weer vooruit gaat na deze shot!Hij is wel 200 gram aangekomen :-) dat is prima!
FireAndIce Geplaatst: 19 september 2011 Auteur Geplaatst: 19 september 2011 En de 2e injectie zit erin!Hij heeft onderweg 1x en 1x bij de DA geniest.Net kreeg ie weer ff een niesaanval in z'n kooi.Het enige verschil is dat ie niet meer zo "hangerig" is.Vrijdag terugkomen voor controle.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Nou hopen dat er dan vooruitgang in zit.Ik heb zelf nog een verlenging gekregen van de ab, Was goed verbetert maar nog niet helemaal weg en da vond het beter om het nog iets te verlengen dan dat ik te snel zou ophouden. Gata iedere dag klein beetje beter, neusje ziet er stukken beter uit , ademhalen gaat goed hier dus zijn op de goede weg. En in de tijd dat we bezig zijn met ab is die kleine boef van mij lekker aan het bijkomen in gewicht dus dat gaat hier gelukkig ook goed ;-)
FireAndIce Geplaatst: 19 september 2011 Auteur Geplaatst: 19 september 2011 (aangepast) Wat goed dat het met jouw konijn beter gaat:yes:Hier is het nog ff afwachten,hij is wel lekker druk gelukkig,eet en drinkt super!Hij is alleen benauwd onder en na het niezen,want dan komt dat snot in z'n neusje!Hij was vanaf vorige week vrijdag 75 gram aangekomen:mdr:Er zat een man in de wachtkamer met een rode Main Coon kater.Wat een mooi dier was dat zeg! 19 september 2011 aangepast door FireAndIce tekstfout
Gwentje Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Slechte dierenwinkel.. Klink als het verhaal van Whitey!Veel suc6!
rabbitmams_miriam Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Wat goed dat het met jouw konijn beter gaat:yes:Hier is het nog ff afwachten,hij is wel lekker druk gelukkig,eet en drinkt super!Hij is alleen benauwd onder en na het niezen,want dan komt dat snot in z'n neusje!Ja gelukkig gaat het beter. Vandaag korstje er weer afgehaald en calendula zalf erop, ziet er rustig uit nu. Dierenarts zei dat het wel tot 4 a 5 weken nog kon duren voordat het uiterlijk van het neusje weer 100% goed was. maar zoalng ik maar verbetering blijf zien ben ik tevreden. Jordi begint het gerommel aan zijn neusje en het medicijnen innemen wel beetje zat te worden , maar nog even volhouden......Tja hier is de gewichts toename ook geen probleem :whistle2:. Zit lekker in zijn vel en voelt goed aan
FireAndIce Geplaatst: 21 september 2011 Auteur Geplaatst: 21 september 2011 Ik ben nu lekker 2 dagen vrij,dus kan 'm goed in de gaten houden.Hij is ook gek op spelen!Als ik 'm loslaat in de kamer gaat ie lekker bokken en met 4 poten tegelijk de lucht in.Zo geweldig om te zien:bounce:Als ik 'm roep komt ie als een dolle naar me toe met gekke sprongen:mdr:heerlijk ding is het toch!
LunaZazu Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 Fijn dat je bij de dierenarts bent geweest en dat het nu beter gaat met je konijntje.Helaas geven dierenwinkelmedewerkers vaak verkeerde informatie over gezondheid, huisvesting, voeding en dergelijke en dat is niet alleen omdat ze hun kennis niet up to dat gehouden, maar ook doordat het doel van een dierenwinkel vooral commercieel is.Bij opvangen weet je bijna altijd zeker of je een mannetje of vrouwtje meekrijgt ook als het dier jong is en als het dier ouder is is het vaak al gecastreerd. Bij dierenwinkels daarin tegen krijg je vaak mannetjes mee die vrouwtjes blijken te zijn en dus ook nog eens zwanger kunnen zijn bij te laat uit elkaar halen van mannen en vrouwen.
FireAndIce Geplaatst: 21 september 2011 Auteur Geplaatst: 21 september 2011 (aangepast) Dat klopt.Ze waren zelfs verbaasd dat "hun poedertje" niet werkte.Dat was het eerste wat ik probeerde,en ze wisten ook verder niet wat te doen toen ik dat spul weer inleverde.Ondertussen was ik (gelukkig) al bij de DA geweest,daar schrok die dierenwinkelmedewerker wel van! 21 september 2011 aangepast door FireAndIce
FireAndIce Geplaatst: 23 september 2011 Auteur Geplaatst: 23 september 2011 Weer bij de DA geweest.Beide neusgaten zijn uitgespoten met fisiologische zoutoplossing.Er kwam gelijk wat snot mee naar buiten.Was wel beetje zielig,hij was natuurlijk ff benauwd daardoor,maar het kan wel helpen.Ik heb spuitjes oplossing meegekregen en moet vanavond,morgenochtend en morgenavond z'n neusje schoonspuiten.Hij kreeg ook een laatste injectie.Hypoallergeen bodembedekking ga ik proberen,hopelijk scheelt dat ook!:yes:
FireAndIce Geplaatst: 30 september 2011 Auteur Geplaatst: 30 september 2011 Helaas niest Spetter nog steeds en heeft ook wit snot.Ik spoel af en toe z'n neusje en maak het schoon.Hij heeft nu zoveel AB gehad,en het is nog steeds niet over!:grrrrrr:
rabbitmams_miriam Geplaatst: 30 september 2011 Geplaatst: 30 september 2011 ik heb het hier ook nog steeds, maar na 3 weken ab heeft da nu een kweekje gemaakt en zoeken ze uit welke bacterie er zit en bestreden moet worden, dan krijg je in ieder geval de ab die de betreffende bacterie bestrijd. Ik gebruik nu al een week geen ab , in afwachting van de uitlsag van de kweek die ik hopelijk maandag krijg. Laat anders een kweekje maken ( tenminste als je die nog niet hebt laten doen)
FireAndIce Geplaatst: 30 september 2011 Auteur Geplaatst: 30 september 2011 heey,dat ga ik idd maandag ff vragen!Gelukkig ben ik maandag vrij,dus misschien kan het diezelfde dag nog!
FireAndIce Geplaatst: 3 november 2011 Auteur Geplaatst: 3 november 2011 Nou...ook de gerichte uur heeft niet veel geholpen.Spetter heeft nog steeds snot (al is het wel minder)Zou ik er dan toch te laat mee zijn geweest?
rabbitmams_miriam Geplaatst: 3 november 2011 Geplaatst: 3 november 2011 ging het wel al beter? Want misschien is de kuur te kort geweest.....
FireAndIce Geplaatst: 3 november 2011 Auteur Geplaatst: 3 november 2011 De kuur heb ik 3 weken volgehouden,het werdt wel wat beter,maar hij bleef af en toe niezen met een beetje snot,en nu nog steeds.Als hij in de tuin aan z'n tuigje loopt niest ie wel veel minder tot niet.Daarom mag ie volgend jaar als de kou echt weg is lekker naar een buitenhok!
rabbitmams_miriam Geplaatst: 4 november 2011 Geplaatst: 4 november 2011 Wat zei de da dan? Want ik weet dat als het snot is dat het soms best wel lang volgehouden moet worden voordat het volledig verdwenen is.
Aanbevolen berichten