Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo allemaal!:meuh:

Op vrijdag 26 augustus kocht ik een dierenspeciaalzaak een dwerghangoorkonijntje van 6 weken.

Diezelfde avond begon het konijntje al te niezen,al was er toen verder nog niks te zien.

Paar dagen later(na het weekend)zag ik wat wit snot in een neusgat zitten,dus heb de speciaalzaak opgebeld

of zij misschien een oplossing hadden,aangezien ik het diertje nog niet zo lang heb.

Ik heb Bogena Astricycline van Beaphar meegekregen.

2-4 (gebruik 2) afgestreken maatschepjes per 250 ml water gedurende 5 dagen.

Ben nu al 7 dagen ermee bezig,maar het nijntje blijft niezen.

Wel eet en drinkt ie erg goed!

Ik lees nu dat zaagsel ook niet bevorderlijk is tegen niezen,misschien ook overgaan op stro of iets anders?

Konijntje krijgt elke ochtend bix,vers hooi en water met dat poedertje.

Groetjes Marielle

aangepast door FireAndIce
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

6 weken is al te jong om bij moeder vandaan te gaan

Dus die dierenwinkel is niet zo goed bezig

Ik zou naar de dierenarts gaan

Het kan snot zijn en als je daar snel bij bent met goede behandeling kan het over gaan

Gebruik hennepvezel of iets wat goed ontstoft is

Als ze zindelijk is kan je even geen bodembedekking gebruiken alleen in het toilet

En niet zomaar zelf gaan experimenteren met medicijnen

Ze hebben gevoelige darmpjes

Geplaatst:

Bedankt voor de snelle reactie!

Het diertje plast alleen in het "huisje" dus kan het zaagsel dan wel weglaten denk ik.

Ik experimenteer niet hoor.

Ik heb dat poeder gekregen,en mij werdt verteld dat het goed helpt,maar blijkbaar niet dus.

Toch de DA morgen eens bellen.

Ik heb vaker konijnen gehad,maar nooit problemen.

Als 6 weken te jong is,is dat idd niet netjes nee!

Geplaatst:

Helaas zijn veel dierenwinkels niet zo goed voor hun dieren, ze worden te vroeg bij hun moeder weggehaald zodat ze nog schattig zijn en veel dierenwinkels hebben geen verstand van de dieren de ze verkopen...

Ik zou morgen echt naar de dierenarts gaan, dan ben je er misschien nog wel op tijd bij...

En als ie dan genezen is en oud genoeg is om gekoppelt te worden ( 3 maand ) zal ik als k jou was een vriendje of vriendinnetje uit een opvang erbij halen, ligt er aan of jij een ram of voedster hebt

Geplaatst:

mijn konijntje is ook "verkouden" gelukkig geen snot maar is wel belangrijk dat je een dierenarts ernaar laat kijken voor een juiste diagnose en zo de juiste medicatie ervoor krijgt. Voor de toekomst een goed bedoeld advies....bij gezondheidsproblemen raadpleeg een dierenarts en geen dierenwinkel, voor je nijntje kan dat in sommige gevallen het verschil betekenen van leven en dood.

Hoop dat het allemaal meevalt, succes!

Geen idee welke bix het is...het zijn staafjes die i.t.t. paardenbix makkelijk breken

en aan de uiteinden afrondingen hebben.

Ik kocht het omdat het konijntje dit bij de dierenzaak ook al kreeg.

Ik heb een foto geplaatst als avator :-)is wel leuk om te weten hoe het diertje eruit ziet.

Ben er nog niet over uit of er nog 1 bij komt,maar denk het wel ;-)

De bix zit in een zak zonder info erop...

Eerlijk gezegd weet ik trouwens nog niet of het een rammetje of voedstertje is...:whistle2:

Als het een voedstertje is is een maatje wel makkelijker:love:

Dan zal ik toch andere gan kopen en langzaam over zetten

Dat is meestal niet zulk goede biks

Ben benieuwd wat de dierenarts zegt

Eerlijk gezegd weet ik trouwens nog niet of het een rammetje of voedstertje is...:whistle2:

aangepast door jrjsieben
Geplaatst:

Dan kun je meteen het geslacht laten controleren als je bij de dierenarts bent! ;)

Als je snel handeld bij een "verkoudheid" dan is het nog goed te verhelpen. Zodra er sprake is van snot dan zal langer behandelen nodig zijn.

Geplaatst:

Wat een mooi konijn!!:love: Mijn konijn had ook snot, ik ben hiermee naar de dierenarts gegaan en kreeg AB, 10 dagen. En als Spetter nog een maatje krijgt, kun je het beste kijken bij de opvang. Daar zitten ook heel veel leuke nijntjes.

Hallo allemaal!

Ik kom net bij de DA vandaan,gelukkig zijn de longetjes rustig.

Ik heb een 10 daags kuurtje meegekregen.

2x daags 0.25 ml uit een spuitje in de bek.

Spetter heeft net de 1e gehad:yes:gelijk de kooi helemaal schoongemaakt!

Als het eind van de week nog niet verbeterd is mag ik terugkomen.

De DA denkt dat het een mannetje is,maar 100% zeker wist ze het niet.:mdr:

BorLot: de opvang is idd een goede tip:yes:hoe is het met jouw konijn afgelopen?

Geplaatst:

ff een update:p

Spetter heeft duidelijk meer rust,neusje is niet meer zo vies,

en hij is regelmatig lekker gek aan het doen!:bounce:

En het kuurtje duurt nog 7 dagen!

Ik heb er wel vertrouwen in:yes:

Geplaatst:

was even nieuwsgierig want ik zit met hetzelfde probleem en heb ook dezelfde medicijnen dus hoop dat het hier ook nog aanslaat. Ben nu 5 dagen bezig en heb een beetje vooruitgang gelukkig. Voor de rest gedraagt ie zich helemaal normaal, eet ontzettend goed en gedraagt zich lekker ondeugend

Geplaatst:
was even nieuwsgierig want ik zit met hetzelfde probleem en heb ook dezelfde medicijnen dus hoop dat het hier ook nog aanslaat. Ben nu 5 dagen bezig en heb een beetje vooruitgang gelukkig. Voor de rest gedraagt ie zich helemaal normaal, eet ontzettend goed en gedraagt zich lekker ondeugend

Net als mijn konijntje dus!

Die doet verder ook gewoon normaal.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .