Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Met mijn konijn gaat alles goed.:mdr:

Maar Nu zag ik dat mijn konijn een grijs pupil in zijn oog had (rond) en aan de andere kant niet.

Raar, wat is dit??

Kan het niet vinden op internet??

Hij ziet volgens mij goed want als er een gaatje is waar meneertje door kan is hij er als de kippen bij.

Hij heeft wel af en toe (niet meer zo vaak) een bloedend oogje (vooral zomer) maar dat komt door krabben en lange nagels.

Groetjes Rachel:love:

Geplaatst:

Klinkt niet goed..

Misschien wel is open gekrapt en nu een behoorlijke beschadiging aan zijn oog!

En misschien wel blind.

Als je het niet vertrouwd toch maar even langs de dierenarts, lijkt me erg verstandig!

Geplaatst:

Waarom knip je de nagels dan niet gewoon? Een beschadiging kan zich inderdaad uiten als een wit of grijs vlekje op het oog. Als je er niet snel bij bent gaat dit ontsteken. Het kan dan groter worden en je konijn kan dan blind worden of zelfs zijn oog verliezen (of nog erger).

Als het echt de pupil is, dan kun je te maken hebben met staar. Hier is niks aan het doen en zal uiteindelijk erger worden het oog wordt dan blind. Maar staar kan ook een teken zijn van EC en als het dat is dan moet je je konijn meteen laten behandelen (met Panacur) want dat is een hele erge ziekte waar je konijntje aan dood kan gaan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .