Wammes030 Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Mijn konijn heeft kale plekken aan haar achterpoten en kontje door urinebrand (door EC, wordt ze voor behandeld met Panacur). Wat kan ik het beste op die plekken smeren? Ik ben zelf niet zo'n fan van vaseline (erg plakkerig, wordt alles alleen maar viezer) en dacht zelf aan sudocreme. Heeft iemand ervaring met sudocreme of een ander middel?
Dollie Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Vaseline is tijdelijk op zich een oplossing, het verzacht wat en beschermd, maar doet eigenlijk net niks verder. Dus inderdaad niet zo'n goede optie. Ik heb zelf hele goede ervaring zowel met sudocreme als met calendulanzalf. Sudocreme werkt zó snel en goed, echt verbazingwekkend. Als de huid niet echt heel vurig/geirriteerd is werkt calendulan ook prima. Mijn dierenarts vond het ook prima dat ik sudocreme gebruik.
Wammes030 Geplaatst: 4 september 2011 Auteur Geplaatst: 4 september 2011 Oke, ik heb haar kontje en achterpoten zojuist gewassen met speciale shampoo van de dierenarts, goed afgedroogd en de kale plekken ingesmeerd met Sudocreme. Hoe vaak zou ik de plekken moeten insmeren?
Dollie Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Ik deed twee keer daags. Let wel op dat je het dun in smeert en de restjes zalf er eerst weer af haalt, voor je nieuwe er op smeert.
Lola&Zita Geplaatst: 9 september 2011 Geplaatst: 9 september 2011 Sudocreme ja, dat zei mijn dierenarts ook eens toen een van mijn teddy's een kale plekken begon te vertonen op de binnenkant van haar achterpoten.
Dollie Geplaatst: 12 september 2011 Geplaatst: 12 september 2011 Vind ik zelf niet prettig, heb het met Indy gebruikt maar echt helpen deed het niet bij hem.
Aanbevolen berichten