Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Donderdag avond ga ik mijn nijntjes eten geven en zie ik gelijk dat bailey een dik dicht oog heeft met allemaal smurrie eruit.

Dacht gelijk dit is niet goed, dus gelijk naar de dierenarts, die kon niet goed zien of het myxomatose was of gewoon een ontstoken oog. Ik heb van haar een zalf gekregen voor in het oog en moest bailey goed in de gaten houden.

Ik heb op internet gekeken wat het nou precies was en las daar ook de symptomen.

Bailey heeft echt precies de ogen voor myxomatose, maar hij heeft nog geen bulten en eet en drinkt nog steeds goed.

Wel zie ik dat hij zwaar ademt(je hoort het niet), heel zijn lijfje gaat op en neer.

Omdat het door vliegen zou kunnen komen heb ik bailey binnen gezet en druppel ik vier keer per dag zijn ogen en maak ik ze goed schoon met gekookt lauw warm water.

Ook is bailey ineens heel erg aan het verharen en krijgt hij een kale plek op zijn rug, tussen zijn schouders zeg maar.

Hoe kan ik zeker weten of mijn lieve bailey myxomatose heeft? Wat ik natuurlijk heel erg verdrietig zou vinden dan.hij ziet er nu al zo zielig uit:-(

aangepast door natascha
Geplaatst:

Wel ongeveer ja.alleen komt er bij bailey ook pus uit. Nu is zijn oog wel weer open,maar nog steeds heel dik.

Ook zit er een witte vlek op zijn oog.

Heel mijn leven heb ik konijnen en cavia's gehad en nog nooit ingeënt, en ook nog nooit problemen mee gehad.maar nu weet ik beter en ga ik het zeker wel doen als het niet te laat is.

Geplaatst:

De symptomen zijn nogal verschillend! Jazz had van het begin hele dikke ogen, terwijl Hayley dat niet zo had, maar die ademde dan weer veel moeilijker en is ook heel snel overleden. Je ziet bij de foto's een foto van Jazz, enkele dagen voor zijn dood. Toen ik hem heb laten inslapen merkte de DA dat ook z'n poten erg gezwollen waren. Het is de zaak een DA te hebben die ervaring heeft en die de symptomen heel snel herkent. Nu, je kan er helaas niks aan doen, alleen maar hopen dat hij het niet heeft en indien wél,hopen dat hij geneest, maar die kans is dus, zoals ik helaas ondervonden heb, heel klein.

Als ze het echt benauwd hebben, hoor je dat wel hoor.

Geplaatst:

Gelukkig heb ik geen ervaring met myxomatose, maar ik wil je in ieder geval heel veel beterschap voor Bailey wensen! Het is in ieder geval een goed teken dat hij uit zichzelf eet en drinkt. Ik ga voor jullie duimen dat het snel beter gaat! Houd je ons hier op de hoogte?

Geplaatst:

ik weet niet zo goed of het nou goed gaat met bailey of niet.

de ene keer als ik bij hem kom is zijn oog helemaal open(nog wel vies en dik) en de andere keer zit zijn oog weer bijna helemaal dicht.

gelukkig blijft hij wel goed eten en heeft hij geen bulten op zijn licheaam.

wel drinkt hij bijna niet en wil hij niet gepakt worden uit het hok.

het is dus niet mijn eigen lieve bailey.

ik druppel zijn oog nog vier keer per dag en maak het dan ook schoon met lauw warm water.

ook krijgt hij lekker veel peterselie en af en toe een stukje appel of komkommer.

Geplaatst:

ik ben vorige week maandag naar de dierenarts geweest en die wist niet zeker of het myx was of gewoon ontstoken.

en ja wat ik op internet heb gelezen is het geen myx. want hij heeft geen bulten en eet nog gewoon.

i kdenk gewoon zelf dat hij zich een beetje elendig voelt door zijn oog en daarom niet uit zijn hok wil.

Geplaatst:

:mdr:Vanavond bij de dierenarts geweest en bailey heeft geen myxomatose!!!

Het oog is nog wel ontstoken maar dat gaat over met door blijven druppelen.

O wat ben ik blij!!!!!! Bailey blijft voorlopig nog bij ons:mdr:

Geplaatst:

dank jullie wel allemaal.

een ontsteking is inderdaad ook niet echt leuk,maar alles beter dan myxomatose.

ik blijf braaf 4 keer per dag druppelen en hij word schandalig verwend haha!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .