Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik was vandaag even naar de kinderboederij om wat hooi te brengen wat mijn konijnen niet zo lekker vinden.

Er zaten 3 langharige konijntjes. Eentje zat helemaal onder de vilten dus heb haar daar ter plekke helemaal geknipt. Haar kontje zat ook helemaal onder de poep. Ben er 2 uur mee bezig geweest. Toen ik bijna klaar was kwam er iemand naar mij toe, en die zei dat ze morgen naar de boer ging dus dat dit niet echt nodig was. Ik vroeg wat ze daarmee bedoelde maar daar deed ze een beetje vaag over. Ik hoorde van iemand anders dat ze eens in de zoveel tijd konijnen en kippen ruimen. Ik was helemaal in de war. Ik heb gevraagd of ze dan niet met mij mee mocht. Dat mocht!

Wat ik nu merk is dat ze met haar hoofdje heen en weer beweegd. Het lijkt een beetje op heen en weer wiegen. Net of ze afgeleid wordt en dan weer terug kijkt. Dus van links naar rechts.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Ze eet, drinkt en poept en verder merk ik niets aan haar. Ik heb haar net maar even behandeld met ani parasiet 150.

Geplaatst:

Meestal als ze met het hoofdje heel langzaam van links naar recht gaan en een beetje wiebelen dan zijn ze slecht zient n meeste gevallen.

Kan natuurlijk ook iets heel anders zijn...dus al je haar opvangt even een check bij de DA?

Geplaatst:

Konijntjes met E. Cuniculi kunnen ook met hun hoofdje wiegen, weven heet dat. Ik heb er toevallig va de week een filmpje van gezien. Als je Konijntje dat heeft moet ze aan de panacur.

Geplaatst:

Zou beiden kunnen idd (of nog iets anders). Ik had een wit konijntje met rode ogen en ze bewoog vaak haar hoofdje idd heel langzaam heen en weer. Weet niet of je er een filmpje van kan maken? Dan kunnen we het zien:)

Geplaatst:

Bedankt voor jullie hulp!

Dat van die rode oogjes klopt inderdaad. Ik heb zelf ook een witte angora met rode oogjes en die doet het af en toe. Ik heb het idee dat het vandaag wat minder was maar ik ga maandag toch even langs de dierenarts. Ik wil haar even laten nakijken. Ze is ook erg mager (botterig) bij haar achterhand. Dus misschien is het toch al een wat ouder konijntje. Ik keek even in haar bekje en zag dat het onderrandje van haar voortanden zwart was. Iemand een idee? Ze eet wel van haar biks en groenten maar niet veel hooi. Ik heb net even hooithee voor haar gemaakt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .