Rifca Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 Ik wilde even wat stro halen en liep lang de konijntjes. Want ook al zou ik niet een konijn kopen ze zien er wel schattig uit natuurlijk Een van de konijnen had een erg rood oogje en ook op zijn neusje een bobbel... Zeer zeer waarschijnlijk myxomatose dus.. Ik heb meteen een werknemer gewaarschuwd en die zou de manager attenderen, die zou zo komen.. Ik hoop echt dat ze het beestje apart zetten. Er zitten daar ook net bevallen moeders.... En wat als nu iemand zon kleintje koopt die misschien ook al ziek is...Bah!Ik ben maar snel weer gegaan en heb ergens anders stro gekocht. Wel heb ik twee wilgenmandjes die ook uit die winkel komen.. Is er een kans dat het virus op deze mandjes zit? En is er iets dat ik kan doen om de kans op verdere verspreiding zowel daar als hier te verkleinen? Ik wil eigenlijk over een paar dagen kijken of ze het konijntje echt apart hebben gezet, maar misschien kan ik er beter weg blijven?
JOEPENKOOS Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 Ligt eraan?Hoelang is het geleden dat je de mandjes hebt gekocht?Hoelang zit het konijntje er al?is het echt myx of is er misschien ook wel wat anders aan de hand?Als je het niet vertrouwd de mandjes..gewoon weggooien.En wat het konijntje betreft:je kunt altijd de DW bellen en gewoon uitleggen dat je bezorgd bent en om het beestje bekommerd en vraagt wat van actie er ondernomen is.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 Nou ik ken je gewoonte, ik loop ook altijd langs de konijntjes hoor. Heb zelfs een keer geklaagd omdat er totaal geen hooi lag, en dat heeft geholpen , ligt nu altijd volop. :mdr:Ik zou inderdaad, als je het niet vertrouwd, de mandjes wegdoen zoals al voorgesteld werd, ik weet zelf ook niet hoe ver je zo`n verspreiding kunt oplopen Geen risico nemen voor je eigen nijntjes.Je zou de winkel gewoon kunnen bellen en aangeven dat je bezorgd bent en dat als er geen maatregelen getroffen worden , de ziekte ook verder verspreid kan worden wat niet nodig hoeft te zijn.Een degelijke dierenzaak zal actie ondernemen . Bij de meeste dierenzaken zie je ook altijd staan dat de konijntjes inge-ent zijn.Sneu als straks alle nijntjes het oplopen en evt mensen konijntjes kopen terwijl ze de ziekte misschien al onder de leden hebben, bah..... komt een hoop leed achterweg.
Aanbevolen berichten