Ga naar inhoud

Paniek! Mijn konijntje van 10 weken eet haar blinde darm keutels niet op...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Toen ik net mijn konijntje een goede morgen knuffel ging geven ontdekte ik 3 blinde darm keutels in het hok..

Ze heeft als bodembedekker houtsnippers,( ze zit binnen) en qua eten heeft ze onbeperkt hooi, water en voer ( ik kreeg dwergkonijn voor mee??). Zou het aan het voer kunnen liggen? Dat ik haar beter gewone biks kan geven?

Ze heeft verder alleen een heel klein stukje komkommer en bannaan gegeten ( niet op dezelfde dag)

Het is een super actief en aanhankelijk konijntje, ik hoop dat jullie tips hebben wat ik hier het beste mee kan doen, want ik ben best wel bezorgd..

Groetjes, Anne!

Geplaatst:

Als ze zo jong zijn dat willen ze het nog wel eens vergeten

Maar met fruit en groenten moet je wel oppassen heel langzam opbouwen

Zeker fruit zit veel suiker in

Je kan je konijn langzaam op een goede biks gaan zetten

Is het gemengd voer ?

Geplaatst:

Dat hoeft helemaal niet erg te zijn. Die van mij eten ze meestal wel op, maar soms laten ze er ook een paar gaan. Als ze verder normaal eet en gezond is, is er niets aan de hand. Weet je zeker dat het darmkeuteltjes zijn? Het kan soms ook zijn dat het wat nattere gewone keuteltjes zijn, als ze bijvoorbeeld teveel groen gegeten heeft.

Geplaatst:

Ik zal de komkommer achterwegen gaan laten...daar zit behoorlijk veel vocht in.

En af en toe laten ze de BDK gewoon liggen.

Mocht dit vaker gaan gebeuren zet je konijntje dan even alleen op water en hooi en bouw de Biks en groente dan weer langzaam op.

En als ze dan niet meer last krijgt geef je steeds een beetje meer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .