BudgieMe Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 (aangepast) Ik heb toch nog even wat advies nodig,...Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en meerdere topics gelezen over deze keutels en het nut ervan. ( maar kan niet een voor mij passend antwoord vinden )Ik weet dus dat ze ze moeten opeten en Pluis doet dat keurig, vond ze nooit van hem en zit regelmatig met zijn snoet eronder om ze op te vangen.Maar het nieuwe Nijntje dus niet.Ze deed dit van af het begin al niet maar dacht dat moet ze nog leren, met Pluis had ik dat ook heel even in het begin.Maar nu zitten ze samen en doet ze het nog steeds niet.Afgepast voer kan ik niet doen daar Pluis anders te weinig krijgt ( zie foto's fotoboek ) want ze verschillen nog al in grootte.Ze eet verder heel netjes. Toen ze hier net was had ik iets soortgelijks als ze in de winkel kreeg, die bruine staafjes, alleen dan in een mix. Ook omdat ik dacht dat die grote brokken van Pluis nog te groot zouden zijn voor haar en de kleine variant die Pluis in het begin had hadden ze niet. Ze zeiden dat ze gewoon met Pluis mee kon eten.Ik geef overigens Science Selective met aniseed als hoofd voer. En in een apart bakje wat ter afwisseling, kruidenmuesli of een andere mix.Hooi eten ze beide ook graag vooral als ik net een verse dot in de kooi doe.Verder heb ik altijd groente en zo in huis en favoriet is andijvie en basilicum. Pluis lust ook graag een braam, zij nog niet.Pluis is een grote eter en gek op extra's, die geef ik hem dan alleen, zij moet het met het voer en groente en hooi doen.Maar elke ochtend vind ik dus heel veel blinde darm keutels van haar, de platgetrapte haal ik weg en maak de kooi schoon want dat stinkt best. De hele leg ik aan de zijkant in het toiletje zo dat ze ze nog kan opeten.Hebben jullie tips? 1 september 2011 aangepast door BudgieMe
JoBoris76 Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Misschien eens stoppen met het aniseed? Hooi is natuurlijk het belangrijkste voor konijnen. Misschien moet je ze anders een paar dagen alleen hooi geven om te eten en kijken hoe het dan gaat?
Nicky_the Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Hier lag het aan de groente. Ik zou ze even op hooi, water en ss laten en verder niets. Mocht dit langere tijd goed gaan, kun je 1 voor 1 de groente weer opbouwen, beginnend met een postzegel-grootte.
BudgieMe Geplaatst: 1 september 2011 Auteur Geplaatst: 1 september 2011 Misschien eens stoppen met het aniseed? Hooi is natuurlijk het belangrijkste voor konijnen. Misschien moet je ze anders een paar dagen alleen hooi geven om te eten en kijken hoe het dan gaat?Alleen hooi en geen brokken???Dat lijkt me geen slim plan.En de aniseed zit in het voer; http://www.konino.nl/webwinkel/voeding/omschrijving/supreme-science-selective-rabbit/Ik heb de blauwe zak.
BudgieMe Geplaatst: 1 september 2011 Auteur Geplaatst: 1 september 2011 Ok dat kan ik voor haar proberen, Pluis heeft nergens last van, dan geef ik het hem wel stiekem.Want ze is wel gek op een paar dingen en ze trekt het zo uit Pluis zijn bekkie, hahaha.Arme vent.
BudgieMe Geplaatst: 10 september 2011 Auteur Geplaatst: 10 september 2011 Het gaat inmiddels al een stuk beter en vind nog maar heel weinig BDK.Denk dat het toch de hoeveelheid groente was die ze niet gewend was, dus rustig opbouwen.Bedankt voor het meedenken!
Aanbevolen berichten