Ga naar inhoud

Wat is er met mijn konijn aan de hand


kizezgirl1989

Aanbevolen berichten

Hoi Hoi,

Mijn konijn plukt zich kaal en trekt haar huid helemaal open.

We hebben haar laten steriliseren maar dat mocht niet baten want ze doet het nog steeds:(

Ze trekt zich open op haar buik.

Ze zit met een gecastereerd rammetje en een voedster.

Ik hoop dat iemand van jullie weten wat er aan de hand is..want dit is me laatste redmiddel.

Groetjes Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jemig dat ziet er echt erg uit! Ik hoop dat het met een andere bodembedekking op te lossen is..

Eet en drinkt je konijn wel goed en loopt/huppelt je konijn normaal? Ik zou denken dat zoiets enorm pijnlijk zou moeten zijn en dat ze het na 1x wel laten..

Is het dicht of open? Als het open is, is de kans groot dat er zaagsel ed in komt.. Misschien kan je haar tijdelijk een rompertje aan doen en op oude handdoeken zetten?

Is het niet op de plek van de hechtingen?

Maar echt.. Nu meteen die zaagsel uit het verblijf halen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn naar verschillende dierenartsen geweest.. ze weten niet wat het is. er is gecontroleerd op mijt en luizen maar dat hebben ze niet kunnen vinden. Ze krijgt antibiotica mee en ze moet een kapje om totdat het weer dicht is. Maar zodra alles weer dicht is en we doen het kapje weer af dan gaat ze weer trekken. Ze heeft ook op kranten gezeten maar dan doet ze het ook gewoon:(

Ze hebben een ruim groot hok met onderren en ze kunnen overdags ook nog naar buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waren die konijnkundig ?

En wat is ruim

Zit het op de buik of rug

We zijn naar verschillende dierenartsen geweest.. ze weten niet wat het is. er is gecontroleerd op mijt en luizen maar dat hebben ze niet kunnen vinden. Ze krijgt antibiotica mee en ze moet een kapje om totdat het weer dicht is. Maar zodra alles weer dicht is en we doen het kapje weer af dan gaat ze weer trekken. Ze heeft ook op kranten gezeten maar dan doet ze het ook gewoon:(

Ze hebben een ruim groot hok met onderren en ze kunnen overdags ook nog naar buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het konijn drinkt en eet gwn prima, gedraagt zich normaal. Het is nu weer open. We hebben een rompertje geprobeerd maar die trekt ze kapot. :( Nee ze doet het niet bij de hechtingen die zijn er ook sinds dinsdag uit. Het zaagsel ga ik nu meteen eruit halen. Alleen ik vraag me af ze zit buiten en ze moet toch iets van warmte hebben voor s'nachts wat kan ik daarvoor gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik hemperade

En stro gebruik ik alleen als het gaat vriezen

Misschien ook een ander voer gaan proberen

In ss zit soja had ik een gelezen misschien toch allergie

Er staat hier een lijst

Lastig hoor als ze dan ook niet mee wil werken je konijn

http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?19037-Lijst-met-konijnkundige-dierenartsen.-(vernieuwd)

aangepast door jrjsieben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .