Whit Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 Vorige week ondekte ik ineens 2 bultjes in de nek bij snoozy, savonds meteen naar de dierenarts geweest. Ze dacht een opgezette talgklier, maar ze nam wat weefsel en er kwam geen talg uit. Dus heb ik maar wat weefsel laten opsturen om te kijken wat het was. Maar goed dat ik dat had gedaan, want het blijkt een kwaadaardige tumor te zijn :( Nou heeft hij op z'n kont nog een bultje, maar die heeft hij kapot gebeten en is gaan onsteken, dus daarvoor heeft hij nu antibiotica. Morgen word hij geopereerd en worden de bultjes weggehaald, ik hoop zo dat het allemaal goed gaat. Ik wil niet weten hoe hij eruit gaat zien, zo kaal en met die hechtingen! De dierenarts zei dat tumoren niet vaak voorkomen bij konijnen en dat er niet veel over bekend is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Amatjuh Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 Ik heb wel vaker gehoord van tumoren bij de melkklieren en in de baarmoeder/eierstokken van voedsters. Maar op deze plek nog nooit..Veel succes morgen, het zal een spannende dag zijn.
Margot Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 Wat naar zeg!Ontzettend veel succes morgen!
Fluf en Tinus Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Bij Tinus is een tijdje geleden ook een kleine tumor weggehaald en dat is prima verlopen. Ook zie je er niks meer van nu de haren zijn teruggegroeid. Verder onderzoek kijk ik hem regelmatig na op nieuwe knobbeltjes, maar tot nu toe niks gevonden...Wat dat betreft heb ik dus goede ervaringen, maar ik weet natuurlijk niet of bij Snoozy alles weggehaald kan worden. Maar ook bij konijnen is er gelukkig steeds meer mogelijk qua behandeling. Voorlopig eerst maar even vandaag afwachten en duimen dat de tumoren allemaal weggehaald kunnen worden. Zo'n kaal konijn ziet er best zielig uit, maar het is voor een goed doel, moet je maar denken. En met een paar weken heeft al weer een redelijke vacht. Sterkte en succes voor vandaag en natuurlijk ook voor de komende tijd!
Whit Geplaatst: 1 september 2011 Auteur Geplaatst: 1 september 2011 Het is toch wat anders gelopen vandaag. In ieder geval bedankt voor de steun! Ik heb echt de hele nacht wakker gelegen van de zenuwen. Ik had gisteravond nog een bult gevonden bij snoozy en die was best groot. Ik schrok er zo erg van, nu heeft hij er 4 in totaal. Vanochtend naar de dierenarts gegaan en ze keek hem na en zei dat het toch geen zin heeft om hem te opereren, want dit is nou echt teveel. En de kans is heel groot dat als ze dit nu weg haald, volgende week er op een andere plek een bult komt, omdat het zich aan het uitzaaien is. Ik was er wel in een vroeg stadium bij zei ze, maar ik moest er wel op letten dat het waarschijlijk wel snel kan gaan, dat er meer plekken komen of dat het gaat uitzaaien verder in het lichaam, in zijn organen. Dus nu is het afwachten. Ik merk gelukkig nog niks aan snoozy, hij eet en drinkt goed, is nog actief. Ik hoop dat hij nog een tijd bij me blijft!
rabbitmams_miriam Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 jeetje dat is echt een tegenvaller dat ze niet kunnen helpen en dat je moet afwachten. Nou ik hoop dat ie nog heeeeeeeeel lang bij je kan blijven!
Aanbevolen berichten