Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn beide nijnen zijn aan de Panacure vanwege het sterke vermoeden dat ze EC onder de leden hebben (veel drinken, veel plassen en urinebrand). Nu geef ik ze het elke dag met het spuitje in de bek, maar zou ik de Panacure ook op een stukje groente kunnen doen? Volgens mij vinden ze het niet vies ofzo en het scheelt de stress van het oppakken (voor nijn en baas:$).

Geplaatst:

Als je zeker bent dat ze het op die manier binnen krijgen is dat geen probleem. Maar je moet écht zeker zijn dat ze alles eten (misschien zelfs een beetje extra doen voor het geval dat, overdoseren doe je niet gauw met Panacur) anders heeft de hele behandeling misschien wel geen zin..

Succes en sterkte!

Geplaatst:

Bedankt voor de reacties, ik ga het eens proberen met een stukje witlof of komkommer en dan blijf ik erbij staan tot ze het helemaal op hebben gegeten. Brood durf ik niet aan omdat ze snel plakpoep krijgen.

Geplaatst:

Ik heb mijn konijnen nu ook aan de medicatie ivm een beginnende verkoudheid. Ik pakte de konijnen eerst dus ook op om de medicatie toe te dienen, maar kwam er na 2 dagen achter dat ze de medicatie dus ook gewoon van het spuitje aflikken. Nu houd ik ze dus gewoon het spuitje voor en likken ze de medicatie op. Moet alleen even met mijn hand de andere konijnen aan de kant houden als ik 1 van de 3 medicatie geef zodat ze wel allemaal de juiste dosering krijgen, maar het gaat zonder stress op deze manier.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .