timj Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Hoi,Ons konijn Borrie heeft sinds enige tijd last van een verlamming aan haar achterlijf (voornamelijk rechterpootje). Ze is onder behandeling van een dierenarts. Deze heeft in eerste instantie een kur met Panacur etc tegen EC gegeven, dit werkte niet. Daarna hebben we foto's gemaakt van haar rug. Hier waren geen breukjes of rare dingen te zien. Borrie is erg levenslustig. Eet en drinkt als een normaal konijn, wordt graag gekroeld en is opgewekt. We wassen haar iedere dag zodat haar achterlijfje niet vies wordt door de ontlasting.Eigenlijk ben ik nu op zoek naar tips om haar leven iets makkelijker te maken. Misschien heeft iemand een goede bodembedekking (nu stro en zaagsel) maar ook andere tips zijn welkom. Ik probeer haar iedere avond op schoot te laten oefenen met haar rechterpootje, zodat ze deze misschien weer kan gebruiken. Misschien heeft iemand hier ervaring mee. Ik overweeg ook een keer een fysio te vragen, heeft iemand goede ervaringen met een fysio omgeving rijnmond?Ben benieuwd.Mvg.Tim
jrjsieben Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Zaagsel is helemaal niet goed googel maar evenEn stro vindt ik nu te warm en neemt niet goed opIk gebruik zelf beukensnippers en hemperade dat is hennepvezel is lekker zachtHoelang heft hij de panacur gehad soms wordt dat te kort gedaanIs je da konijnkundig ?
jrjsieben Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?19037-Lijst-met-konijnkundige-dierenartsen.-(vernieuwd)Kijk hier eens bij
timj Geplaatst: 29 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2011 Hoi, dank voor je reactie.We hebben de panacur lang gegeven, weet niet meer precies hoelang (6 weken dacht ik), maar zeker zeker een volledige kur.Heb veel vertrouwen in de kundigheid van de dierenarts. Al ontbreekt hij, raar genoeg op de lijst, ik zal dit als suggestie doorgeven.Ik zal zeker kijken naar aanpassen bodembedekking, zodat ze iets makkelijker kan voortbewegen, ze is nu uit haar huisje op een deken. Zit lekker te eten en poetsen...MVg.TIm
Gast Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Zou je misschien eens een filmpje kunnen maken van hoe je konijn zich voortbeweegt?En hoe lang had het konijn al problemen met zijn achterhand voordat je aan een kuur panacur begon?
hangoorsnuitje Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Ik gebruik Aubiose en vindt het erg prettig. Lekker zacht, niet stoffig en stinkt niet. Je kan eventueel als je dierenarts geen Konijnkundige dierenarts is eens bellen met een konijnkundige dierenarts in je omgeving en het verhaal uitleggen. En vragen om eventuele tips, etc. Dat heb ik ook wel eens gedaan. Je zou denken dat ze dan gelijk zeggen u kunt beter hier komen, maar dat is niet altijd het geval! Ze willen je vaak telefonisch ook adviseren. Niet alle konijn kundige dierenartsen staan op BB. Je kunt ook gewoon googlen op je omgeving.Succes ermee!
timj Geplaatst: 29 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2011 We zijn vrij snel (binnen 1 week) na het eerste keer verschijnen van de klachten naar de dierenarts gegaan. Met dit soort dingen wachten doen we liever niet, vandaar. Toen is meteen begonnen met Panacur. Ik zal kijken of ik een filmpje kan plaatsen maar waar het op neer komt is dat beide beentjes onder haar lijf 'liggen' ze zit ook een beetje scheef hierdoor. Het bewegen gaat wel, maar linker poot kan ze nog gebruiken, hier zet ze zich mee af. Ze krijgt nu om de zoveel tijd een injectie met Dexamethason, dit werkt dan weer een tijdje en zorgt ervoor dat ze iets 'rechter' zit en makkelijker kan hobbelen.Zal hier in de buurt zeker zoeken naar een second opinion. Misschien, zoals ik al schreef, kan ik met speciale oefeningen wat meer kracht in de pootjes krijgen zodat ze ze meer gaat gebruiken...Mvg.Tim
Gast Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Het is alvast positief dat je naar de DA bent geweest. Ik ben heel benieuwd naar het filmpje, ik denk dat ik je misschien verder kan helpen met wat oefeningen als ik kan zien hoe het konijn zich voortbeweegt.
timj Geplaatst: 30 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2011 Hieronder een kort filmpje. Geeft goed weer hoe ze beweegt. Het is vandaag erg passief overigens, ze ligt erg veel... De prik met Dexamethason lijkt uitgewerkt. Las ergens iets over homeopathisch middel 'Wervel S'. Iemand ervaringen daarmee?>http://vimeo.com/28353209
stephanie1301 Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 Zoals jou konijntje loopt op het filmpje zo loopt mijn konijn ook. Ik heb niks van wervel s gehoord.Als je er wat van hoort, wil je mij dan een berichtje sturen. Mijn konijn heeft 2 keer een nandrolon injectie gehad, zat bij beide 3 weken tussen, daarbij deaxmethason. Het leek te helpen, want ze zat steeds vaker recht op in de kooi uit zichzelf. Maar het is nu weer terug bij af. Misschien helpt dat middel wat jij gevonden hebt op internet ik hoop van je te horen. Lees maar, verhaal `mijn konijntje` Ik sta ook vaker in forum met Lizzy.Groetjes Stephanie
Nicky_the Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 Ik zag het nieuwe topic over wervel s en heb daar ook al gereageerd. Je zou WHG dierenartsen erover kunnen bellen. Ik ben bang dat het niet geschikt is voor konijnen omdat het geen wat erin zit mogelijk giftig is voor konijnen. Wervel s is namelijk voor honden bedoeld.Puur heeft ook zo'n middeltje 'Puur Spondy', maar die beval ook de duivelsklauw. Ik heb die voor mijn hond gebruikt en die had wel iets effect. Bij die van puur staat wel dat het geschikt is voor oa knaagdieren, maar er staat niet specifiek 'konijn' bij. Misschien kan je een dierenarts hierover bellen?
Aanbevolen berichten